Handje geven

Heeft er iemand tips hoe ik mijn dochter leer om een hand te geven als we ergens komen waar dat van toepassing is?
Ze geeft snel een kusje (tegenwoordig 'blaaskusjes' ) en zwaaien is ook wel goed. Soms als we een winkel uit gaan... maar een handje geven als het gevraagd wordt ho maar.

Ik stoor me er nog niet echt aan maar dacht wie weet zijn er mensen emt ervaring en/of tips.

groetjes
Desi
 
hallo,

als je naar een verjaardag gaat of naar mensen die je niet vaak ziet.
kan je van tevoren alvast zeggen dat ze een handje moeten geven, en dan
er even een spelletje van maken.\
gefeliciteerd mevrouw.
hallo ik ben pien..

ik kan wel begrijpen dat uw kindje geen handje wil geven zomaar bij iemand die je tegen komt op straat.
vaak willen ze het wel doen, als jij als ouder ook een handje geef aan die persoon.
zo zien ze dat het wel "oke"  is, om  diegene een handje te geven, want mammie doet dat ook en dat is veilig..

succes
 
Hey Dees, (ik vergeet altijd dat jij ook op dit forum post)

Het helpt als je er thuis een spelletje van maakt. Dat doe ik ook met Elora. Dan spelen we bijvoorbeeld dat we op bezoek komen en geven we handjes. Het maakt het makkelijker om haar een handje te laten geven als we op bezoek gaan. Maar we moeten het er wel vaak even bijzeggen bij aankomst.

Soms is Elora ineens heel verlegen als we ergens zijn en wil ze beslist geen handje geven. Maar als we dan weg gaan en de verlegenheid over is, wil ze het wel.

groetjes
Chanti
 
Terug
Bovenaan