handjes boven de deken

hoi allemaal,

Ik weet dat het normaal is dat kinderen koude handjes kunnen hebben. Ons zoontje heeft altijd zijn handjes boven de deken. 's morgens zijn ze dan ook ijskoud dat trekt door tot aan zijn elleboogjes. Echt koud heb ik 'm niet gekleed. 1 rompertje met lange mouwen, een pyamatje, een slaapzakje en ook nog een dekentje erbij. Verder voelt ie ook lekker warm aan. Heeft iemand tips voor zijn koude handjes/armpjes. Bedankt!
 
wat heeft hij veel aan. Mijn zoontje heeft alleen een rompertje, met korte mouwen en zijn pyama top (niet de broek) en sokken, en in de slaapzak. Dan over zijn benen doe ik een laken maar dat is meer om tegen te gaan dat hij met zijn benen in de lucht gaat (en dus niet slaapt).

Maar goed dat was je vraag niet, die koude handjes, ik denk niet dat er iets tegen te doen is. En volgens mij hebben ze er ook geen last van, dus zo laten dan maar.
 
hallo,

Nee dat is heel normaal, ons zoontje heeft ook altijd koude handjes als hij wakker wordt, maar mijn moeder zegt dat dit gezond is. je kunt er verder niks aan doen, hooguit sokjes om zijn handjes doen, maar dat vind ik zielig!!
Maar t kan echt geen kwaad!!
 
MIJN DOCHTERJE HEEFT OOK ALTIJD KOUDE HANDJES ALS ZE WAKKER WORDT. hANDSCHOENEN DOE IK NIET AAN OMDAT ZE VAAK DUIMEND IN SLAAP VALT! OVERGENS IK DOE MIJN DOCHTER OOK ROMPER, PYAMA MET BROEK EN SLAAPZAK AAN VOOR DE NACHT.
 
Ons zoontje (5 maanden)heeft ook altijd koude handjes. Hij heeft er geen last van. Volgens mij gaat het er om of zijn rugje/nek lekker warm voelt. Als dat zo is is er niets aan de hand
 
Onze kleine slaapt in een fleeceslaapzakje met mouwen,daaronder draagt ze een romper met lange mouwen en een katoenen " slobbroek".Daaroverheen nog een fleecedeken en de verwarming blijft gewoon aan hier, maar zetten hem wel ietsje lager. ( woon niet in NL en het is hier 's avonds min 10..en vriest ook overdag al een tijdje.)
Wij gebruiken dus een fleeceslaapzakje met extra lange mouwen, haar handjes komen er dan niet uit. behalve als ze echt wil sabbelen dan krijgt ze ze er echt wel uit om in haar mondje te steken. Misschien kan je dat ook eens proberen en als de zkjes niet te krijgen zijn misschien met bv een Tshirtje met langere mouwen?
Misschien heb je hier iets aan?
 
Terug
Bovenaan