handjes herkennen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

wanneer gingen jullie kleintjes hun handjes herkennen en gebruiken? Mijn meisje  Veerle is nu ruim 3,5e maand en heeft werkelijk nog geen flauw idee wat die dingen aan haar armpjes zijn. Als ik een speeltje tegen haar handje aan houd, dan pakt ze het wel en houdt het ook even vast, maar dat is volgens mij meer een reflex.

ben benieuwd

groetjes an

hoi hoi,
volgens mij begonnen mijn dames ook pas met ruim 4 maanden door te krijgen dat die dingen aan het eind van hun armen gebruikt kunnen worden om iets vast te pakken. en nogsteeds liggen ze soms met de grootste bewondering naar die dingen te kijken. whaha. heel grappig gezicht. ze zijn nu iets over de 7 maanden.

groetjes,
Petra

Raaf was 3 maanden toen ie in ene zijn handjes zag. Hij heeft fysiotherapie en toen zij raadde toen aan om het verder te stimuleren door een babygym. En daarna ging het eigenlijk heel snel. Ik moest hem in het begin wel echt stimuleren door hem dingetjes aan te geven. Eerst via de zijkant, en dan samen het speeltje naar boven zijn borst te leiden en dan kijken of ie zijn andere handje erbij wilde erbij gebruiken.
Nu pakt ie het zelf, het is allemaal nog niet zo precies, maar het gaat steeds beter. Hij is nu bijna 4 maanden oud...

oh ja, goede tip nog van mijn fysio, zorg voor echt super lichte speeltjes. Wij hebben uiteindelijk heel veel geoefend met een simpele platice armband, die kon ie goed vasthouden en optillen.

Hoihoi,

Evy was ook een maand of 4 toen ze echt gericht haar handjes ging gebruiken. Ze heeft ze echter nooit"ontdekt", zoals ze dat op het cb bedoelen. Ze hebben het me daar wel 3 afspraken achter elkaar gevraagd, of ze naar haar handjes kijkt. Heeft ze nooit gedaan.
Nu is niets veilig voor haar grijpgrage handjes; vooral mijn lange haren, bril en de afstandsbediening niet.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Celeste vindt haar handen sinds 3 weken erg leuk. Die  twee handjes raken elkaar en verdwijnt in haar  mond. Ook raakt ze  haar spiegelbeeldhandjes aan - zo lief.

Mor 74  

Terug
Bovenaan