handjes kijken

ons kindje is nu bijna 12 weken maar kijkt nog steeds niet naar zijn handjes.. Hij volgt ons wel en als ie zin heeft ook speeltjes die ik voor zijn gezicht houd. Maar grijpen en naar de handjes kijken ho maar.. Nu maak ik me toch wat ongerust hierover. Ben zelfs een beetje bang dat ie misschien niet kan zien. Maar als ik zonder geluid om m heen loop volgt ie me wel en als ik naar m lach lacht ie bijna altijd wel terug.. Maak ik me zorgen om niks? Is ie een beetje lui ofzo? zijn er meer mensen die een kindje hebben die daar wat laat mee was?
Alvst bedankt voor de reacties!!
gr cel
 
hoi cel

Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken hoor. Ieder kind ontw zich op zijn eigen manier. En je zal zien dat je kindje opeens naar zijn handjes kijkt. Maar hij volgt jullie al hij lacht als jij lacht het is wel duidelijk dat ie wat ziet hoor. En echt het komt!!!

 
Hoi Cel,

Mijn dochtertje (nu 7 maanden) heeft nooit naar haar handjes gekeken maar begon op een gegeven moment gewoon tegen wat speeltjes te slaan en weer wat later wilde ze dan de speeltjes pakken en grijpen.
Heb je een babygym? Mijn dochter vond dat geweldig en kon daar een hele tijd zoet mee zijn (vanaf dat ze 3 maanden was).
Mocht je je echt ongerust maken of je kind goed kan zien dan kun je beter even naar de huisarts gaan.

Groetjes,

Alexandra
 
je moet niet teveel boekjes en dergelijke lezen. Ik doe het ook niet meer, je gaat dan zo overal op letten. Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor, elk kindje is anders, en hij kijkt toch? Dat dat nou niet naar zijn handjes is nou pech. Mijn zoontje heeft ook niet echt aandacht gehad voor handen en voeten, maar wel weer voor andere dingen (vooral labels)
Sterkte
 
Bedankt!! Ik had me voorgenomen me niks van boekjes en verhalen van t consultatiebureau aan te trekken.. maar blijft moeilijk. Hoort vast bij de eerste. Of bij mij. Je wilt gewoon dat alles goed gaat!Heel erg bedankt voor jullie reacties!!
gr Cel
 
Terug
Bovenaan