Handjes niet mogen aanraken. Wat is dit?

<p>Mijn eerst geborene lieve dochter van bijna 10 maanden vindt het vreselijk als we haar handjes aanraken. Wat is dit? Iemand bekend mee?</p><p>Sinds pasgeborene vindt ze het vreselijk als iemand haar handjes aanraakt. Met verschonen, liefkozend/knuffelend, met handjes wassen, alles.. Ze vindt het zo vreselijk dat ze haar handen wegtrekt en geluiden maakt als blijk van ongenoegen. <br /><br /></p><p>Ikzelf heb het idee dat het ‘op haar tijd en haar manier’ moet verlopen, wat uiteraard ook helemaal prima is. Groot gelijk zelfs! Hihi. Maar dan nog vind ik dit vreemd. Ze wordt ook steeds ‘bangiger’ om dingen aan te raken. Wat begrijpelijk is gezien haar ‘sprongetjes’, maar ik zoek toch al enige periode naar antwoorden hierop. <br /><br /></p><p>Is dit herkenbaar voor iemand, of heeft iemand tips? <br /><br /></p><p>alvast bedankt voor het meedenken!</p>

Goede tip van Zazou. Een kinderfysiotherapeut kan je hierbij ondersteunen en tips geven hiermee om te gaan. Ze laten je dan vaak eerst een sensory profile vragenlijst invullen. Volgens mij zit fysiotherapie voor kinderen in het basispakket. Ik vond begeleiding van hen heel waardevol omdat ze de oefeningen combineren met spelletjes. 

Terug
Bovenaan