Handmatige of automatische borstkolf?!

Hallo,

Was benieuwd of jullie norstkolf hebben die automatisch gaat of elektrisch.

Mijn voorkeur gaat uit naar elketrisch maar die zijn zo duur!
Bij babywalz zijn ze wel betaalbaar, dus misschien dat ik daar eentje koop.

Wat voor borstkolf hebben jullie, hoeveel heeft hij gekost en hoe is jullie ervaring ermee?!
o ja en hoelang hebben jullie hem gebruikt of gaan jullie hem gebruiken!?

Bedankt,
jacomien
mama van Kylian 09-09-2007

Haai,

Ik kolf electrisch met die van Medela (mini electric volgens mij). Ik vind hem wel een hoop herrie maken, maar hij werkt prima en zo vaak gebruik ik hem niet. Ik weet dat die krengen enorm duur zijn, maar dat is flesvoeding ook en borstvoeding is uiteindelijk veel gezonder en voordeliger. Ik heb de mijne van een bekende overgekocht. Je kunt natuurlijk een tweede hands kopen via MP. Sommige staan er zelfs nog met garantie op!   Ik heb de flessen goed uitgekookt en heb sommige onderdelen nieuw gekocht. Dus dat is altijd nog een goedkopere optie dan bij Prenatal of Babywalz. Heb je misschien bonnen gekregen van Prenatal? Je kunt hem dan ook met korting kopen, als je perse een nieuwe wilt hebben. Ik heb bij de eerste handmatig gekolvd, maar electrisch vind ik persoonlijk veel fijner!

Succes met je keuze!

Groetjes Anoesj

Ik heb ze allebei. De mini electric en de handmatige van Medela. Ik had bij mijn eerste de electrische gekocht, en die werkt prima! Maar omdat ik in september naar Prince in londen ging en ik dus een aantal keer op een toilet of zo moest kolven zag ik dat niet zitten met dat electrisch ding omdat die idd nogal herrie maakt hihi.. Toen heb ik dus ook nog maar de handmatige gebruikt, en die bevalt ook prima. Ik gebruik die op de dagen dat ik werk ook. Je krijgt er een beetje een lam handje van maar dat went.. Ik vind het heel fijn en hij maakt niet zo'n lawaai wat erg fijn is als je moet kolven waar mensen het kunnen horen..
Gr. Anne-Marie

Hallo,
ik kolf nu ruim 6 weken volledig. Ik heb er zo voor gekozen, maar dan heb je een goede kolf nodig. Ik heb de medela pump in style gekocht. Tweedehands van MP. De borststukken koop je natuurliijk   zelf. Het is een dubbelekolf en ik ben in 10 minuten klaar. Hij maakt bijina geen geluid.. Ja hij is duur, maar als je langere tijd wilt kolven is het echt een uitkomst.
Succes met zoeken

mvg Ruth,
mama van Saul 8-7-2005
enn Davita 20-8-2007

Ik heb tot 4 maanden alleen een handkolf gehad, maar vond het toch wel een beetje vermoeiend worden. Ik heb een dubbele electrische kolf van Ameda gekocht, kostte 125 euro. Vond ik nogal meevallen. Ik ben heel erg blij met de dubbele kolf, het gaat zoveel sneller. Maar ik ben ook heel blij dat ik de handkolf heb, die gebruik ik nog regelmatig, deze is veel makkelijker mee te nemen.  

Heb die van Avent, Isis handkolf bij de eerste en tweede veel gebruikt. Aantal onderdelen zijn nu kaduuk en ik ben van plan die van Avent elektrisch te halen (ben zwanger van nr 3).
Service etc van Avent is prima als er iets stuk is kan je heel makkelijk aan onderdelen komen. Bij mijn oude kolf zijn op een aantal onderdelen haarscheuren te zien, en dan kan ik beter een nieuw halen ipv onderdelen laten vervangen.
Groetjes
mama meg

Ik heb ook de medela mini electric, die kostte 80 euro volgens mij bij de prenatal.
Ik gebruik em nu (Vera is 2 maanden) elke ochtend om extra melk te bewaren voor straks en ook nu ik de bv aan het afbouwen ben, om de druk er een beetje af te halen.
Ik ben er erg tevreden over en bewaar em zeker voor een baby nr 2 ;)
Het klopt inderdaad dat deze wel een hoop herrie maakt, maar ik gebruik em alleen thuis en zal op mijn werk niet gaan kolven.

Terug
Bovenaan