handtastelijke mensen

A

Anoniem

Guest
hallo

Nu ik begin te groeien worden mensen zo vrij in het voelen aan mijn buik. Zelfs onbekenden doen dit. Eerst vond ik het wel leuk en voelde me trots, maar ik heb er niet altijd zin in. Sommige vage kennissen (mannen) zien me staan en leggen zomaar hun oor op mijn buik! Of ze iets kunnen horen! Ik moet er ook wel om lachen hoor, maar soms voelt het gewoon niet fijn als de een na de ander aan me zit.
Hoe ervaren jullie dit? En wat doe ik hier aan?

groetjes

Hoi,

ik heb het twee keer gehad dat er iemand ongevraagd aan mijn buik zat. Eigenlijk moet je dat gewoon terug doen. Ik heb overwogen een buikband aan te schaffen waar Dont Touch op staat, maar eigenlijk is het belachelijk dat je ineens als wandelende baarmoeder word gezien.

succes ermee.

Groetjes van Marloes

Het valt mij inderdaad op dat mensen graag aan je zitten als je zwanger bent. Bekenden mogen gewoon aan mijn buik komen, geen probleem. Maar als een onbekende dat zou doen zou ik er wat van zeggen. Dat is niet de bedoeling inderdaad!

Liefs Suus

hallo,

ik ben nu 26 weken zwanger   en ben nog maar 4 kg aangekomen.

dat is heel goed volgens de vk. en ik ben daar blij om dat je het nog niet zo goed ziet.

nu krijg ik dus ook van die stomme reacties van laat je buik eens zien en van nou je ziet er nog niet zo veel van he. ik wordt daar zo moe van.

als er mensen zijn die dan zeggen van laat je buik eens zien dat zeg ik
kort en bondig, die buik heb je toch nooit willen zien waarom nou wel
dan.

nou ik kan je zeggen daar schrikken ze dan wel van hoor.

ik heb nog nooit op willen vallen en nu nog steeds niet dus die buik is van mij en mijn vriend en niet van de buren of zo.

het gaat er om dat wij het zelf wel zien en de tijd dat een ander het
gaat zien komt wel maar ze hoeven niet mijn shirt omhoog te trekken om
te kijken.

ik baal daar echt van.

moest ik ook ff kwijt.

groetjes sandra

hoi hoi,

ja heel herkenbaar dat iedereen nu opeens aan mijn buik wil zitten.
Ik zelf hou daar helemaal niet van en vind dat ook eigenlijk te privé.

In het begin was er bij mij helemaal niets te zien en keken mensen meer vragend naar mijn buik die er dus niet was, maar nu ik inmidels wel een duidelijk 'zwangere' buik heb zijn er inderdad mensen die eraan willen voelen.

Wat ik me vanaf het begin voorgenomen heb is dat ik mensen die willen voelen en waarvan ik het niet wil ook gewoon tegen hou.
Het komt misschien wat lullig over, maar het is mijn lichaam en dat hebben ze maar te respecteren! Tot nu toe zijn er wel familieleden en vrienden geweest waarvan ik het prima vond dat ze voelden, maar ook wel mensen waarvan ik het dus niet wou hebben.
Op zo'n moment kijken ze wel verbaasd als ik hun hand tegen hou, maar als ik zeg dat ik dat niet wil, dat ik dat te privé vind respecteren ze het wel.
Wat overigens ook helpt is zelf je hand of handen over je buik leggen als een soort van bescherming, dat houdt ze ook tegen te voelen ....je moet toch wat....

succes ermee

Tamar
32 wkn en 5 dgn

kzou et nie toelaten. heb het ook gehad bij een kerkdienst..
en ik werd zoooo gek.. dat ik heb gezegd.. : NIET AANRAKEN!!
vind k gwoon heel persoonlijk.. ja zowat intiem... paar uur later.. kind wou nie slapen..
schoppen en doen... vond et erg vervelend.. maar gwn zeggen wat je er van vind hoor!!!!

Ik vidn het niet zo erg, maar ben heel open persoon misschien dat dat scheelt, en het rare is juist als je het niet erg vind doen mensen het minder lijkt wel!

Probeer gewoon trots te zijn op je buik hij is zo weer weg (gaat snel genoeg), en ja wat is intiem? Ik vind het niet intiem wat wil je straks met je kindje gaan doen wegstoppen zodra er mensen aankomen? Neehoor ik ben trots en mensen mogen kijken en voelen tot een bepaalde grens, kijk effe over heen wrijven (ik noem mezelf de menselijke magische buikbol) of echt gaan voelen of ie al schopt en heel lang erop houden (dat belemmert mij in mijn beweging dus vind ik minder)

Mensen zijn nou eenmaal nieuwsgierige wezens en heb je zelf nooit eens afgevraagd hoe dat nu voelt zo'n zwangere buik? NOu ik zeker wel maar durfde nooit aan te raken omdat mensen zo snel gepikeerd zijn...

Ik vind het ook totaal niet erg als er mensen aan mn buik zitten. Ik ben ook alleen maar heel trots op mn dikke buik nu, en als mensen even willen voelen waarom niet? Nee hoor ik vind het niet erg. Als je het wel erg vind prima dan zeg je dat toch gewoon als ze hun hand erop wille leggen?
liefs diana

Terug
Bovenaan