@Hannah

Wat gaat de tijd snel he...nu jouw oudste in groep 7 zit....Inderdaad, de volgende fase komt er strakjes aan...
Mijn oudste zit in groep 4, word over 1,5 week 8.
Vind dat al raar klinken...ik heb een dochter van 8 jaar oud....Hier vraagt men dan nadrukkelijk nog eens hoe oud ik dan wel niet ben....(Zeg ik, ach ergens eind twintig ha ha!!!Die 30 zit er hier nog niet echt in hi hi!)
Enfin, julie dachten aan de Vrije School.
Mijn zus heeft op de Vrije School (basisschool) gezeten.Werd geadviseerd door haar lerares op de gewone basisschool waar ik toen ook op zat.Maar was toch niet een goede zet geweest, ze aardde er totaal niet.Was ook best sneu voor haar, want in die tijd moest zij ook op zaterdagochtend naar school, en wij niet...Moet wel zeggen, in de periode dat zij daar op school zat werd het wel snel afgeschaft.Maar prat wel over minstes 15 jaar terug, zal inmiddels veel veranderd zijn.Ben een jaar of 7 terug naar een bijeenkomst geweest op de Vrije School hier in de buurt (Bussum), was niet echt iets voor ons, zo'n Herman Heinsbroek (Van de lijst van Pim Fortyn) zat voor ons onwijs interssant te doen en overdreven diepgaande vragen te stellen...Maar dit is het Gooi, ik denk dat het ook scheelt als je in een andere omgeving woont....
Wij hebben er wel eens over nagedacht om naar Amsterdam te verhuizen, manlief werkt er, en het zou een reistijd van 1,5 uur schelen (en dat terwijl de afstand maar 20/25 minuutjes rijden is, maar ja, files he...)Blijf het vervelend vnden dat de kindjes vaak al op bed liggen als hij thuis komt...Jij schreef dat jullie in Diemen woonden, veel collega's van Marco wonen daar ook.Wat heeft jullie doen beslissen om naar een kleinere plaats te gaan verhuizen?
Wat ik me af vroeg, is de Kindagenda bij jullie ook al eens ter sprake gekomen?Dus dat ze de schooldag aan elkaar plakken?Niet meer tussen de middag naar huis of overblijven, maar van 08:00 uur tot en met 14:00 uur naar school, met als doel dat de naschoolse opvang wel voor het brengen en halen naar de zwemles, sportclubjes e.d gaat zorgen.Hier heeft het tot flink veel weerstand gezorgd.Niemand was er echt voor te paaien.Ik vind dat het alleen handig is voor de werkende moeder, dan worden er op die manier veel dingen uit haar handen gehaald.Lijkt me echt niets, zo ben je toch ook nergens bij met je kind, de zwemlesjes en zo...haal je je kind om 17:30 uur op bij de naschoolse en heeft 'ie school en alle clubjes weer gehad en krijg jij hem kan en klaar weer terug...
Ook waren ze er nog niet uit hoelaat de dag dan moet beginnen, er werd zelfs 07:30 uur geroepen...het is hier al een gerace om ze om 08:30 in de klas te hebben....
Enfin, onze gemeente heeft besloten om het dit schooljaar nog maar niet te doen, en eerst eens af te kijken bij ander gemeentes in Nederland.
Wat vind jij hier van?
Enfin, word een beetje lang weer, wens jou en je gezinnetje een goed 2010!!!
Groetjes Roos.

Hihi, ik ga er maar eens voor zitten..... het is nog redelijk vroeg en Leah ligt zelfs nog op bed en de anderen zitten zowaar tv te kijken. We zijn net terug van een weekje Zeeland, was weer lekker.
Ik vind het ook best een gek idee dat ik over anderhalf jaar al een middelbare-school-kind heb, maar je groeit (en vooral hij dan) er wel naar toe. Hij is er nu al mee bezig, geniet van het huiswerk dat ze krijgen en heeft net de hoofdrol gespeeld in een musical. We gaan in januari verschillende scholen bezoeken. Ik heb zelf goede verhalen gehoord over de Vrije School in Eindhoven, dus wil daar zeker gaan kijken. Natuurlijk ook wel met een kritische blik, want onze oudste is wel een apart geval, zeg maar, dus de schoolkeuze is superbelangrijk. Wat ik fijn vind aan die school is dat ze verder kijken dan alleen de leerprestaties. Onze oudste is namelijk heel muzikaal en danst graag enz., en het zou zo jammer zijn als daar geen aandacht aan zou worden besteed; hij kan zichzelf er zo goed in kwijt. We gaan het rustig bekijken, ik laat het allemaal dit jaar rustig over me heen komen, volgend jaar is het echt serieus! Ik denk wel dat het scheelt in welke omgeving je woont.
Waar wonen jullie? In een stad of een dorp(je)? Lijkt me wel lastig als je met veel zgn kakkers te maken krijgt, daar kan ik zelf helemaal niets mee.
Wij zijn vanwege het werk van manlief verhuisd. Hij kreeg een baan in een ziekenhuis in Eindhoven, en om daar nu elke dag 2 uur voor te moeten reizen, niet echt gezellig. Dus besloten om te verhuizen; dorp waar we nu wonen is net zo groot als Diemen, dus eigenlijk toch niet echt klein. Diemen beviel goed trouwens, als je ooit wat dichter bij Amsterdam zou willen wonen, geen slechte keuze..... Ik vind het soms zalig om in Amsterdam terug te komen (als ik naar een vriendin ga ofzo), maar ik merk ook wel dat die snelheid en drukte wat meer op me afkomt dan.
Maar even terugkomen op schooldingetjes: hier is het nog een ouderwetse school, waar de kids tussen de middag thuis eten. Wel een brede school geworden, dus je kunt kiezen voor na-/tussen-/voorschoolse opvang. Ik maak soms gebruik van de tussenschoolse opvang, niet omdat ik werk, maar omdat ik dan 1 van de kids naar huis laat komen om helemaal alleen met mama te kunnen eten. Anders schiet die 1-op-1 aandacht er wel eens bij in, en daar hebben ze toch erg veel behoefte aan natuurlijk. Ik wil ook gewoon zelf graag naar de zwemles, dansles halen en brengen. Wil wel graag weten waar mijn kind komt, en hoe ie er naar toe gaat (vrolijk, verdrietig enz). Dat kan gelukkig omdat ik thuis ben, hoewel het soms wel een heen en weer gerace is. De oudste gaat overal zelf naar toe, tromboneles, zwemvereniging, dansles.... dat is echt loslaten, want hij moet een bedrijvig centrum door.....
Nou, wat een verhaal, zeg, ik ga maar stoppen...
Ook jullie een super 2010, met alle kids en man!
Enne.... ook zit de 3 wel in je leeftijd, dan nog kan je je heel jong voelen (en gedragen, hihi)......
Bye!!

Effe heel wat anders, maar ben benieuwd wat jullie vakantieplannen zijn. Daar ben je natuurlijk nog helemaal niet mee bezig, maar het is met 4 kids altijd wel veel meer uitzoeken waar je naar toe gaat en naar toe kunt (niet overal mogen 6 personen in). Dus ik dacht eens even te peilen hoe jullie dat doen. Vorig jaar zijn we naar Duitsland geweest (Dorint), en nu denken we er stiekem over om wat verder weg te gaan, maar zie er ook wel weer tegenop.....

Waar ga ik beginnen ha ha!!!
Wij wonen in Hilversum, is het minst kak van het Gooi, maar Laren en Blaricum (5 minuten verderop) is echt flink kak.Tuurlijk heb je veel Gucci mama's hier ha ha maar daar kan ik net als jij niet veel mee.Op school zie je hier veel SUV's en dat soort auto's, kom ik aanzetten met mijn Passat ha ha!!!
Boeit me niet, ik ben blij met de basisschool waar mijn meisjes nu op zitten.Heb ik zelf ook op gezeten en mijn moeder is er nu adjunct directeur, dus erg leuk voor de kids om oma elke dag op school te zien.
Je vroeg naar onze vakantieplannen...momenteel kunnen wij nog niks....bedachten we helaas onlangs...er moet eerst een andere auto komen.
We waren van plan om in de meivakantie 2 weken naar Italie te gaan, via Vacansoleil.In een huisje aan het Gardameer.Da's dan nog in het voorseizoen dus erg goedkoop (2 weken voor 400 euro) en nog niet al te heet (vind ik zo sneu voor de kleintjes).Het huisje heeft airco en 2 slaapkamers.De vorige keer sliep de kleinste tussen ons in, en in de andere slaapkamer staan 3 bedden.In de woonkamer is er ook nog ruimte voor een campingbedje wat je daar kan huren, net als een box en dat soort spulletjes.We zouden er in 2 dagen heen rijden, een nachtje overnachten in een heel leuk hotel in Stansnord; Zwitserland.(Spreken ze ook Nederlands)
Enfin, het is dus een camping waar je een huisje kan huren maar ook zo'n kant en klare tent (is nog goedkoper) en ook een staanplaats (is nog goedkoper).Veel kinderactiviteiten, zwemmen in het meer en leuke dingen in de buurt om te bezienswaardigen.Voorheen gingen we altijd iets zuidelijker, in Toscane, net onder Florence, maar dit keer leek het Gardameer me wel wat.
In de herfstvakantie gaan we vaak een weekje naar Drente.(Dwingeloo)Zitten we in een huisje op een bungalow annex camping voor 350 euro.Is echt leuk voor de herfst, want staat midden in een bos.Dagje winkelen in Emmen, verkeerspark in Assen, overdekte speeltuin/actractiepark Oranjestad in 't plaatsje Oranje (was voorheen een aardappelmeelfabriek).Dit is ook een leuke tip voor de zomervakantie als je niet naar het buitenland wil.Voor ons vanaf hier 5 kwartier rijden, dus nog best te overzien, maar voor jullie natuurlijk nog even iets langer...
Enfin, ik lijk wel een hostess ha ha!!
Maar wij moeten dus eerst op zoek naar een andere auto.Wat voor een hebben jullie?Wij hebben nu een Volkswagen Passat (Sedan) en zoeken zoiets als een Chrysler Voyager.Kunnen 7 personen in.
En even een auto huren vor 2 weken was al meteen 1500 euro, dus die investeren we maar in een 'nieuwe'...

Wat bedoel jij met 'er mogen niet altijd 6 personen in'?Doel je dan op een hotelkamer ofzo?Wij gaan eigenlijk nooit in een hotel of appartement op vakantie, dan kan je alleen maar aan een zwembad liggen, niet dat ik een echte 'plaatsjes-bezoeker' ben, maar het idee alleen maar aan een zwembad te kunnen hangen met 4 kids lijkt me erg beklemmend.
Wat zijn jullie plannen?
(Begrijp overigens wel je angst om met z'n zessen naar het buitenland te gaan hoor, hebben wij ook gehad, bleven altijd in NL, en toen dacht ik opeens, ik doe het gewoon, reisverzekering afgesloten, auto extra laten nakijken, extra verzekeringetje bij ons lidmaatschap bij de ANWB afgesloten zodat we een vervangende auto krijgen mits er iets gebeurt in 't buitenland en huppekee daar gingen we!
Ik denk dat 't 2003 was, we hadden alleen Noa, de oudste, we gingen voor het eerst naar het buitenland.Ik wilde naar La France, maar Marco heeft een hekel aan alles wat met Frankrijk of Fransen te maken heeft ha ha, dus dat was al snel van de baan.Toen leek me Italie wel wat, dus via zo'n catalogus van Vacansoleil een leuke camping uitgekozen.We gingen buiten de schoolvakanties totdat de oudste 5 jaar werd natuurlijk.Toen konden we het volle pond dokken, maar ja....daar kom je niet om heen he...
(Een vriendinnetje van mij is toch buiten de vakanties gegaan, 'effe een weekje Curacao' maar mooi dat ze onlangs voor de rechter stond en flink kon betalen...Maar aan de andere kant, daar zijn de leerplichtambtenaars toch voor...)
En daarna als er weer een kindje bij kwam gewoon terug gegaan naar Italie.Met fototoestel en videocamera mee....heerlijk, o ik droom nu al weg hi hi!!!
Enfin, nogmaals, eerst hier een andere auto, dan zien we wel verder...
Hadden jullie al een ideetej waar je wel eens naar toe zou willen gaan?
Groetjes Roos.

Hey!! Alle beste wensen voor jullie zessen voor 2010!! Leuk om te lezen hoe je je vakantie invult. Ik zat toevallig ook te denken aan Italië (een van de meren), of eventueel aan Zwitserland, en dan een stacaravan met 3 slaapkamers op een camping.
Wij hebben alleen nog nooit zolang met z'n zessen in de auto gereden, daar zie ik gewoon tegenop. Bovendien rij ik zelf geen auto, dus moet manlief de kilometertjes voor ons afleggen..... Maar die dvd-speler waar Reneke het ook al over had, die lokt nu toch wel heel erg...... Ik zit er wel aan te denken om tussendoor een keer te overnachten.
Nog leuke tips voor Italië??? Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me wel erg leuk. Hoewel we het ook hebben gehad over Scandinavië.
Wij gingen heel veel weg met het vliegtuig. Griekenland, Turkije, enz. In een appartement, waar je vaak maar met 4-5 personen in mag. Ik zou best nog graag willen vliegen, maar het is ook wel erg handig als je je eigen auto bij de hand hebt, vandaar dat we wat aan het nadenken zijn over een ander soort vakantie.

Ben je al op autojacht geweest? Wij hebben een Dacia Logan. Een 7-zitter, maar erg betaalbaar en compact. Alle onderdelen zijn van Renault, maar het wordt in Roemenië gemaakt. Het is een echte 'basic' auto, zonder teveel toeters en bellen (dat kan alleen maar stuk gaan). Nou ja, ik heb geen aandelen in Dacia, hoor, maar hij bevalt super!

Hoe is het met de kleine Luka? Slaapt hij al wat door, en zijn de dames nog steeds zo verguld met hem? Hier zijn ze allemaal nog steeds even dol op Leah, die moet echt afkicken na de vakantie van al die aandacht..... Ze ligt nu in bed verhalen te houden, slapen zal dus wel niet lukken.....

Groetjes, hier even wat doen nu voordat ze allemaal weer thuis komen!

Terug
Bovenaan