Hap hap!

Hallo,

Ik probeer mijn zoontje zo af en toe een fruithapje te geven, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hem van een lepeltje moet laten eten. Als ik het lepeltje in zijn mondje stop, komt het eten er met een sneltreinvaart weer uit. Ik heb niet het idee dat hij het vies vindt, want als ik wat op mijn vinger doe, likt hij het er wel vanaf en dan krijg ik als beloning een grote lach!
Wie weet hoe je het beste je kind kunt leren om van een lepeltje te happen?
Alle tips zijn welkom!

Groetjes Nadia
 
Hai Nadia
Ik ben zelf ook al een weekje aan het stuntelen, bij mijn dochter lukt het nog het beste als ik het lepeltje tegen haar onderlip houd en dan slurpt ze het zelf van het lepeltje af , dat gaat prima. als ik het in haar mondje schep vliegt het er gelijk weer uit.
succes ermee.
groetjes Miranda
 
Meestal geven ze met zo een hap niet alles terug maar vooral als ze nog moeten leren eten van een lepeltje zijn de hapjes vaak te groot. Probeer het eens met een heel klein mini hapje en dan de lepel redelijk ver in het mondje en naar boven afstrijken.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Jeetje, wat een snelle reacties! Leuk!
Ik ga morgen gelijk aan de slag, het is nu jammergenoeg een beetje laat voor een fruithapje!
Bedankt tot zo ver!

Groetjes Nadia
 
Afstrijken aan de bovenlip is niet zo goed, want zo leert de kleine niet goed happen. Inderdaad hele kleine beetjes in het begin en het helpt ook wel als je de lepel een paar tellen in het mondje houd. Je kind krijgt dan de gelegenheid om deze als het ware leeg te happen.
 
Hoi dames,

Nou, het was weer niet echt een succes hoor! Hij hield wel zijn mond wagenwijd open, maar enkel om breeduit te gaan lachen! Zodra het minimini-lepeltje in de buurt kwam, ging zijn gezichtje minder vrolijk staan en meneer was niet van plan ook maar een klein beetje naar binnen te slurpen. Ik heb nog geprobeerd het lepeltje in zijn mond te houden en te kijken wat er dan zou gebeuren, maar ook het lepeltje kwam snel weer terug. Ik denk dat hij er nog niet helemaal aan toe is. Hij is haast 5 maanden, en zoals ik al eerder zei, hij vindt het wel lekker, maar dan enkel via een vinger of een beetje op een speentje.
Jammer hoor..... maar we geven de moed niet op!

Groetjes Nadia
 
Ik gebruik de lepltjes van Avent speciaal voor het eerste hapje ik duw altijd zijn tongetje naar beneden en dan gaat die vanzelf slurpen.Hij doet nu ook al zijn mondje open wanneer ik met het lepeltje eraan kom anders wacht je toch even dan komt het vanzelf wel een keertje.Succes.
 
Terug
Bovenaan