hapjes invriezen??

Hallo allemaal!
Ik had een vraagje over goente en fruit hapjes, ik maak deze zelf maar het lijkt me nog al een gedoe om die per portie klaar te maken iedere dag, dus had ik zoiets van', kan ik ze niet per hele week maken en dan invriezen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe doe je die dan in de diepvries? bakjes neem ik aan?
Nou ja ik hoor t wel.
Groetjes!!
 
Hoi,

Ja ik ken het probleem.. Ik maak een aardige hoeveelheid klaar en doe het dan in ijsblokbakjes.. Zodra ze goed bevroren zijn haal ik ze eruit en stop ze gewoon in een bak of zak.. en deze gaat de vriezer in (gelukkig heb ik een grote vriezer).. Ik haal dan smorgens eruit wat ze savonds te eten krijgt.. Meestal is dit wel een beetje droog maar dan doe je er een beetje water of appelsap bij..

Gr Anita
 
Hoi
Ik maak 1 keer in de 2 weken een voorraad voeding en vries dit in in bakjes van Avent.
De bakjes zijn wel wat prijzig maar werken fantastisch, ze zijn stevig, hebben een goed formaat en er zit een handige schroefdeksel op.
Fruit maak ik wel iedere dag vers.
groetjes Megin
 
hi

Af en toe  maakte  een paar maaltijden klaar  en vriesde het in in bakjes, van avent en gewone van de blokker (kleine vierkanten bakjes). En 's avonds als ik kookte wat geschikt was (spaghetti bijvoorbeeld) maakte ik  extra, dan had ik ook zo weer 2 bakjes vol. Ging eigenlijk prima zo, heb bijna nooit een potje gebruikt (vond hij ook niet lekker). Fruit maakte ik altijd vers.

Succes,
Lia
 
hallo,
bedankt voor jullie reacties!
En fruit invriezen vind ik idd niet zo,n goed plan heb t geprobeerd maar t gaat er zo smerig uit zien dat ik dat dus niet heb gegeven en dus ook nooit meer doe! maar goed , ben ik weer wat wijzer (lol)
groetjes!
 
Hoi, fruithap kun je ook   prima invriezen, je moet alleen weten wat steviger van structuur blijft. Met ontdooien wordt het gauw pappig en wat dunner. Ik heb altijd bakjes appel/banaan, mango/banaan in de diepvries. Zo heb ik altijd  een hapje  als ik het niet red het fruit vers te maken. Banaan  wordt gauw bruin en dun, maar in combinatie met ander fruit kan het bijvoorbeeld weer wel.

Kijk eens op www.keukenkikker.nl

Ik maak al jaren de hapjes zelf en haal de ideeen hier vandaan. Vind ik persoonlijk een geweldige site met heerlijke recepten.
Groeten, Claudia.
 
Terug
Bovenaan