hapjes niet eten

Hoi allemaal,

Ik heb her en der al wat info gelezen over mijn "probleempje" maar misschien hebben jullie nog andere tips.
Mijn dochtertje Robin van 6 mnd is sinds kort gestart met hapjes.
Haar schema is nu
8.30 wakker
9.00 fles 180 cc
10.00 hapje
13.00 fles 180 cc
17.00 fles 180 cc
21.00 fles 210 cc + rijstebloem

Tussendoor slaapt ze, maar de tijden wisselen nogal.
Mijn "probleempje" is dat ze haar hapjes absoluut niet eet. M.i. is ze of te moe (ze slaapt in de ochtend wel veel) of ze heeft gewoon te veel flessen.
Ik heb gelezen dat sommige van jullie maar 3 flessen geven. Is dat voldoende???

Alle tips zijn welkom
Groetjes.....
 
Hoi hoi,

Drie flessen is wel genoeg als je kindje goed fruit en groente eet.

mijn zoontje had toen hij 6 maanden was ook 4 flessen en fruit en groente. Als ze veel fruit en groente eten zal je zien dat je kindje de flessen niet meer goed opdrinkt. Dan kan je er een fles gaan afhalen.

Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en zijn schema is nu.

0700                   fles+nutrix  (200ml)
                                 slapen tot ongeveer  0800
1000                    fruit met wat drinken (meestal thee)
                                slapen van ongeveer 1030- 1200
1200                   fles (200ml)
1430                   koekje (soms) en roosvicee
                                slapen van ongeveer 1500- 1630
1700                   half potje groente
1900                    fles (200ml)
                                slapen van 1930-0700

Misschien dat je er wat aan hebt. Maar je zal zien zodra ze goed van de hapjes eet laat ze  waarschijnlijk een flesje niet meer helemaal leegdrinken. Bij mij was dat het flesje van 1500. dus  ben ik een klein beetje gaan schuiven. Die van 1100 naar 1200 en het slaapje voor fles ipv erna. eerst sliep hij van 1100 tot 1230.

groetjes Vanessa  
 
Jochem is nu 4 maanden en ik ben begonnen met een hapje. Maar echt lekker vind hij het niet. Ik merk dat hij het in ieder geval liever liggend eet, net als z'n andere voedingen. Zittend spuugt hij het steeds weer uit. Ik geef max. een  half potje fruit maar dan drinkt hij wel z'n voeding helemaal op. (zoals normaal, ik geef bv) Hij zit nu nog op 5 voedingen en ik heb niet het idee dat hij naar  4 kan. Ben je al lang bezig met hapjes? Misschien is het allemaal nog erg nieuw voor hem en moet hij wennen aan de smaak. Ik zou niet zo snel een fles eraf halen hoor maar misschien denken anderen hier anders over. Als je denkt dat het komt omdat hij geen trek geeft (door teveel melk) zou je het hapje eens kunnen proberen met voedingstijd. Lust hij het dan nog niet terwijlhij wel trek heeft, vind hij de smaak blijkbaar niet zo lekker en ligt het niet aan teveel melk.
Succes, groetjes marijke
 
Wat een lekker slaaptijden heeft jouw kleine!!!
8.30 wakker is wel luxe vind ik....

Onze dochter is nu ook 6 maanden en wilde geen hapjes totdat ik het vers maakte.....ineens begreep ze hoe ze moest happen! Ze geeft nu erg de voorkeur aan vers, soms wel lastig, het avondeten heb ik dan ook nog niet dagelijks voor haar, maar fruit wel.

misschien helpt dit ook bij jou?
Verder heb ik geen tips, gewoon blijven proberen denk ik!
 
Terug
Bovenaan