hapjes/tapas ideeen? oudejaarsavond?

A

Anoniem

Guest
Hallo

Wij krijgen oudejaarsavond onze vrienden. Nu is het hier altijd gebruikelijk om wat koude en warme hapje te maken.Ik heb al sate,gehakballetjes,salade,stokbrood,kruidenboter ed,zalmrolletjes.Wij heeft er nog leuke recepten en ideeen?Iets van tapas(geen olijven) lijkt me ook leuk.

Groetjes lente

Mijn vriend maakt die hapjes altijd.

Ik vind het stukje stokbrood met daarop honing en daarop een plakje brie en dan in de oven erg lekker!

- tortilla chips met saus en gesmolten kaas erover

Kom er nu even niet op maar als mijn vriend thuis is vraag ik het nog wel even :)

Bij de Hema hebben ze ook altijd lekkere hapjes.

Succes groetjes Jiska

Hi Lente,

Je kunt ook een tomatensalsa erbij doen:
8  roma tomaatjes in stukjes (ik heb de meeste zaadjes eruit gelaten anders wordt het zo'n drabje)
1 middelgrote spaanse of rode ui fijngesneden
snufje kruidenmix voor kruidenboter (Duyvis ofzo van de rest maak je gewoon kruidenboter)
Zout naar smaak
1 el olijfolie
30 ml balsamico azijn
10 blaadjes verse basilicum
Knapperig brood
Beetje boter (voor de kruidenboter)
De overige kruidenboter mix

Tomaten, ui, basilicum, kruidenmix, zout, olijfolie, en balsamico azijn in een kom
meng de boter bij de kruidenbotermix en besmeer de sneetjes brood ermee. Gril of bak ze goudbruin.
Serveer de salsa op het warme brood. Als je het een paar uur van te voren maakt is het nóg lekkerder!

Is voor 8 porties ongeveer maar dat ligt er maar net aan hoeveel je op een broodje doet!

Ook boontjes in parmaham gewikkeld scoren hier altijd goed.
Of tomatentapenade:  
2 tomaten
4  zongedroogde tomaatjes
teentje knoflook
evt wat kappertjes naar smaak
stuk of 20 olijfjes (ik doe meestal zwart maar het maakt niets uit)
1 el pesto (kant en klaar of aangemaakt van kruidenmix)
scheutje olijfolie
alles in een mengbeker
staafmixer erin  en fijnmalen (kan ook met de hakmolen eventueel)
Simpel maar lekker!

Veel succes en een fijne jaarwisseling!
Btw je maakt vaak teveel!

Grtz Saskia

Hai,

Mini kipkluifjes. mini sausijzjes, mini sate, gevulde champignons uit de oven (LEKKER!) (rood uitjes mengen met een zakje old amsterdam geraspte kaas. Champignon vullen en afsmeren met een klont kruidenboter. In de oven en JAMMIE! Tapenade op een broodje, bruschcetta tja en toch die olijven. De knoflookolijven van AH doen het hier altijd bijzonder goed. En oja wat italiaanse of spaanse worst? Mooi dunne plakjes snijden en in een mooi schaaltje serveren?

Veel plezier!

gr.Ing

Hoi hoi,
bedankt voor de ideetjes,ik ga de tomatensalsa maken en ook de champignons in de oven.Fijne jaarwisseling!!

X Lente

Terug
Bovenaan