Hapjes voor op kraamfeest (zowel voor jongen als meisje)

Hoi allemaal,

Ik ben 36 weken zwanger en wij willen straks op het geboortekaartje schrijven dat we het bezoek graag tijdens de kraamdagen willen ontvangen of op ons kraamfeest.

Nu ben ik al op meerdere internetsites geweest voor ideeën voor hapjes, wat je leuk in de stijl van een jongen of meisje kunt doen.
Maar meestal kom je op sites waarbij je zo'n kraamfeestbureau in kan huren,maar die prijzen.......'k weet niet hoe jullie erover denken, maar wij vinden ze toch nogal pittig.

Daarnaast ben ik ook wel het typje dat het leuk vind om het liefst alles zelf te regelen en voor te bereiden. Op brabbel heb ik al wat ideetjes gepikt van iemand voor leuke hapjes, liefst wat zowel voor een jongen als meisje kan, want wij laten ons verrassen.

Het volgende heb ik al opgezet (voor dat ik straks helemaal zwangerschapsdementie heb en niets meer weet):
* we bieden mensen cake met slagroom en muisjes aan

verder zetten we alles op tafel:
* verkade chocoladekoekjes even in magnetron smelten en dan in de muisjes dopen
* chocolaatjes voor geboorte (jamin)
*  bij meisje mini-tompoucen
*vraag (schoon)moeder tzt om van een lap stof - roze of blauw) een tafelkleed te   maken
* zoutjes op bordjes van de hema rood of blauw
*schaal met snoepjes voor de kinderen
*schaal met snoepzakjes voor mee naar huis

Qua aankleding ben ik in gedachten dus al een eind, alleen zoek ik nog iets meer leuke hapjes.

Heeft er iemand nog een ideetje voor ons?
Alvast bedankt!

Gr Mosy
36 wk + 1
 
Ik zag laatst ergens worstenbroodjes die gevouwen waren als opgerolde pampertjes (je weet wel, zoals je een vieze pamper dichtrolt). Zag er heel leuk uit! En als je bladerdeeg in vierkante vellen koopt (diepgevroren of zo), is het ook nog zo klaar! Nu weet ik natuurlijk niet of je in de zomer zit te wachten op worstenbroodjes, maar ja, het is maar een idee... Veel succes met je kraamfeest, en eerst de bevalling natuurlijk!

Groetjes,
Marian
 
bedankt voor je antwoord.
Had er eigenlijk wel meer verwacht, maar blijkbaar leeft dit onderwerp toch niet zo bij iedereen.
Heb er al meerdere keren een berichtje over geplaatst, maar over het algemeen blijft het anwoord minimaal.

Het is natuurlijk ook ieder voor zich hoe je zoiets wilt doen.
Zelf had ik onlangs een kraamfeest en daar kreeg je alleen een beschuit.
Voor de periode in de kraamtijd kan ik dat snappen, maar zo'n feest hoort in onze ogen toch wel iets "aangekleder" te zijn.

Groetjes Mosy
 
Hoi Mosy.

Ik zal eens even wat verzinnen voor je!

Je kunt ook andere koekjes, bijvoorbeeld in de vorm van hartjes ofzo, besmeren met boter en bestrooien met muisjes.

Roze glace koeken bij een meisje.

Zalm salade op toast bij een meisje, is ook een beetje roze!

Van bladerdeeg kun je allelei figuurtjes maken die met baby's te maken hebben, en deze vullen met bijv een gehakt of kaas mengsel. Twee van dezelfde figuurtjes op elkaar  met het mengsel ertussen en even afbakken in de oven. Je zou dit ook met een appel en rozijnen mengsel kunnen doen en met suiker erop dan krijg je een zoete variant.
Misschien zijn er bij de hema of kookwinkel wel leuke uitsteekvormpjes te krijgen hiervoor.  Een beertje of eendje ofzo, of de letters van de naam van je kindje.  

Roze of blauwe limonade in grote kannen neerzetten voor de kinderen. Blauwe van bijv bosbessenlimonade ofzo.
Voor de ouders misschien ook kannen met een (alcoholvrije) cocktail erin. Met alcohol kun je de kleur maken met passoa of blue curacao.
Er is volgens mij ook kleurstof te krijgen die je in drankjes kan gebruiken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, zal nog blijven denken.
Liefs carlijn
 
Wat een ontzettend leuk idee zeg, zo'n kraamfeest! Ik ben pas een week of acht zwanger, maar ik ga het zeker in gedachten houden! Wanneer wil je dat doen, ik bedoel, hoe lang na de bevalling?

Ik heb ook al even meegedacht over de hapjes. Net als de anderen kom  ik met roze wel een heel eind, maar blauw.... Ik weet dat er wel roze en blauwe kleurstof te koop is om fondant te maken. Verder zou je natuurlijk wat witte of gele hapjes kunnen versieren met cocktailprikkers met roze of blauwe vlaggetjes of parapluutjes (of allerlei van die andere dingen die in een restaurant op kinderijsjes zitten, volgens mij hebben ze bij de hema wel van dat soort dingen).

Ook ik ga er nog even over nadenken, ik vind dit zo'n geweldig idee!

Succes alvast met de bevalling,

Liefs, qwebbel
 
Leuk om toch nog ineens 2 antwoorden erbij te krijgen.

Wij laten op het kaartje zetten: bezoek tijdens de kraamdagen of op ons kraamfeest.
Het kraamfeest doen we op een zaterdag, ongeveer 3 wk na de bevalling, 's morgens 1,5 uur en 's middags 2 uur.
Hopen zo een hoop mensen de kans te geven om dan te komen en niet weken met visite te zitten net als bij de eerste.

Dat was me toen echt te veel. (had keizersnee gehad en 50% kans dat het nu weer zo is)
Daarnaast nu veel last van mijn bekken en moet het dus ook echt rustig aan doen in de periode daarna, zit dus niet constant op visite te wachten.
Vandaar dit idee.

Groetjes Mosy
 
hoi hoi

Op www.vanharte.nl is een site over kraamfeesten. Maar ze geven ook allerlei tips voor hapjes, en er staan ook reacties van andere mensen die bepaalde hapjes hadden gemaakt op hun kraamfeest.

Veel suc6
Doortje
 
Terug
Bovenaan