hapjes weigeren / niet van een lepel willen eten

Ik ben sinds twee weken met mijn zoontje Lucas van  6 maanden en twee weken begonnen met groente hapje. De eerste drie dagen hapte hij aardig en at wel een aantal lepels op.
Daarna ging het steeds slechter, na twee hapjes houdt hij zijn mond dicht.
Nu ben ik gisteren met pap begonnen. Ook dat wil hij niet van een lepel eten. Uit de fles eet hij het wel.
Op aanraden van het cb ben ik begin van de week fruit gaan proberen, maar ook dat eet hij niet. Hij begint nu ook gewoon te huilen en doet zijn mond helemaal niet open.
Ik heb ook al verschillende tijdstippen geprobeerd, tussendoor, voor de voeding...

Zou het aan het eten liggen of misschien aan de lepel ?
Hebben jullie tips ?
Is dit gewoon een kwestie van wennen en dus van volhouden ?

groetjes Victoria

denk dat het inderdaad kwestie van wennen is. Merel snapte er eerst ook helemaal geen bal van. Heeft ook wel even geduurd eer ze het snapte. Ze begreep al niet dat als je wat in haar mond deed ze het door moest slikken.
Daarom deed ik hapje in de mond en dan even het speentje erin zodat ze ging zuigen.
Ook gaf ik haar gewoon een lepeltje om mee te spelen.

Ze duwt toch alles in de mond zo went ze aan de vorm en het gevoel van een lepel in haar mond was mijn idee.

Hoi,

Ik zou eerst eens een weekje wachten. Effe niets van een lepel geven.
Daarna opnieuw proberen en dan alleen een paar dagen bijv. dezelfde groentensoort, zodat hij kan wennen. Niet meteen fruit of pap ook nog dezelfde dag met een lepel geven. En tevreden zijn met 2 a 3 hapjes in het begin.

Geef hem gewoon de tijd, dan komt het wel goed.

Succes, Renata.

Onze zoon van inmiddels 2 vond vast voedsel maar niets. Ook zijn mond ging dicht en niet meer open. Maar zijn fopspeen bracht uitkomst. Als ik deze door de groente of fruit deed, dan at hij het wel. Na een aantal hapjes via de fopspeen deed ik er een hapje met de lepel tussendoor. Langzaam maar zeker at hij meer van de lepel en kon na een tijdje de fopspeen helemaal achterwege laten.

Groetjes,
Susan

Hoi Victoria,

Ik zou inderdaad eerst even een weekje rust inbouwen even geen vast voedsel.Anders rust daar misschien zo'n zware druk op, dat moet je niet willen.
Laat je mannetje maar lekker genieten van zijn flesjes.  Weet je wat je wel zou kunnen doen is wanneer ie in zijn wippertje zit bij jou aan tafel  ofzo(alleen zou ik niet doen ivm in de keen stoppen), lekker laten spelen met een lepeltje.
Dan kan hij er ongedwongen aan wennen  en er beleeft hij (jij dan natuurlijk ook) misschien nog wat plezier aan.
Zodra jij ziet dat tie zo'n lepeltje wel reuze interrassant vind zou ik het weer proberen en misschien moet je hem zelf wel even een lepeltje in de hand geven terwijl jij hem zijn groente/fruit geeft.
Wens je heel veel sucses, het komt allemaal goed maar blijf positief maak er geen drama van (je mannetje is immers pas 6 mnd en krijgt nu alleen nog maar groente en fruit als bijvoeding)maar een spelletje met liedjes en beloon hem als ie een hap neemt!
Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat sucses.

Groetjes Louise

Ben het met de anderen eens, eerst een weekje rust inbouwen zonder hapjes, en dan opnieuw beginnen.

Met de oudste ook enorm gemodderd, tot hij een stuk eten van mijn bord griste en lekker opat: hij wilde gewoon stukken hebben, geen puree, en zelluf doen.
Zijn zusje zelfde laken een pak, alleen hadden we er bij haar geen 2 maanden voor nodig om er achter te komen. Zij zat met 6,5 maand lekker met een struik broccoli in de hand te smullen.

Terug
Bovenaan