Hapjes

<p>Beste mama´s</p><p>op advies van het CB zijn we nu al dik een maandje bezig met de oefenhapjes. Onze kleine man is nu 18w. Nu weigert hij ieder hapje, of het nu fruit of groente is.  Ook komt hij om de 2 uur voor de fles. Verhogen heeft bij hem nog geen zin aangezien hij al 180+6 krijgt per fles en zijn gewicht is 5590 gr. Hij krijgt dus 5 flessen per dag.</p><p>wat kan ik nu nog doen om de hapjes een beetje te stimuleren bij hem ??</p>
 
Aan blijven bieden, geef het goede voorbeeld door tegelijk hetzelfde te eten, verschillende texturen aanbieden, niet pushen als hij niet wil maar op een later moment weer proberen.
 
Hij heeft er blijkbaar nog geen behoefte aan. Hij is ook nog hartstikke jong. Blijf het spelenderwijs aanbieden, liefst als jullie ook aan het eten zijn. Zeker niet pushen, dat werkt alleen maar averechts.
 
heb je al eens kunstvoeding voor hongerige baby’s geprobeerd? Of misschien rijstebloem eraan toevoegen zodat die niet om de 2 uur met honger komt. Vind het voor hapjes ook nog wel vrij vroeg. Succes
 
Je bent wel vroeg hoor! 18 weken, is net 4 maanden volgens mij dan? Wij zijn rond 4 maanden begonnen met hapjes en mijn zoon vond het ook allemaal maar vreemd. Hij at daarna alleen fruit, groente spuugde hij uit. En nu (6,5 maand) eet ie alles. Hij mag nu ook alles, gaven ze aan bij het cb, dus we bieden hem nu hele maaltijden (maaltijdjes) aan, fruit en knabbels.
Zou gewoon geduld hebben en het wel blijven aanbieden. Zoveel mogelijk vaste momenten op de dag (fruit 's ochtends, groente 's avonds bijv). Ze gaven bij ons bij het cb aan dat het idee van eerst groente moeten geven en daarna pas fruit, omdat ze anders geen groente zouden gaan eten, enigszins achterhaald is, dus fruit of groente maakt eigenlijk niet uit. Maar ik heb begrepen dat ze bij elk cb iets anders zeggen ook.. 
Hier was banaan veruit favoriet in het begin. Daarna peer, mango.. pastinaak, wortel.. En nu dus alles. Komt vanzelf!
 
Oh wat hier ook soms werkte was iets in zijn hand geven! Dus een stuk komkommer, korst brood, wortel. Alles wat ie in zijn hand heeft gaat zijn mond in dus zo proefde hij steeds meer groente/fruit al uit zichzelf en raakte hij een beetje gewend aan het 'kauwen'.
 
Terug
Bovenaan