Hapjes

Lijkt me inderdaad nogal enthousiast, de darmen moeten nog erg wennen dus zoiets als griesmeelpap lijkt me een beetje heftig en appelsap een beetje zonde om gelijk mee te beginnen. Water is vanaf 6 maanden evt te geven als aanvulling, tot die tijd is fles/borstvoeding het hoofdvoedsel.
Overigens lijkt het alsof ze het niet willen, maar door de manier van drinken eten ze nog met de tong naar voren, waardoor ze het eten uit het mondje duwen bij een hapje. Daarom heet het ook echt oefen hapjes, oefenen qua motoriek, qua smaak (niet te zoet beginnen, en na 10x zijn ze pas aan een smaak gewend dus niet te snel opgeven met bijv broccoli) en dus ook qua darmflora. Zou dus inderdaad even met je schoonmoeder afstemmen wat ze wel en niet kan geven en evt een hapje meegeven, omdat ze het vast leuk vindt om te geven.
Wel leuk dat ze zo'n enthousiaste oma is!!

Mogen hebben beslis je als ouder altijd nog zelf ;)
ikzelf zie daar echt het nut niet van in. Mijn mening. Eerst maar eens met pure smaken van groente en fruit proberen. Zou mij niks verbazen als er ook nog eens onnodige suikers in zitten... ze hebben die producten gewoon echt niet nodig! 

Die producten lijken me inderdaad niet echt nodig. Je kleintje zal eerst moeten wennen aan pure smaken van groenten en fruit. En daarnaast hebben ze nog meer dan genoeg aan de melk die ze per dag binnen krijgen. Andere vloeistoffen zijn echt nog niet nodig, hooguit wat slokjes water op een hete dag. Onze dochter is 1,5 en krijgt naast haar 2 bekers melk, water of thee. Vruchtendranken of diksap heeft ze nog nooit gehad en dat probeer ik ook zo lang mogelijk vol te houden, omdat er vaak veel suikers in die producten zitten. En de theetjes die onze dochter krijgt zijn koud ook heel lekker. Wij gebruiken thee van jumbomerk (kleine vierkante doosjes, ze hebben 2 varianten) en van piramide thee. Natuurlijk doet ze dit uit enthousiasme, maar misschien kun je met haar afspreken dat jullie zelf nieuwe producten aanbieden en dan vervolgens door zullen geven wat jullie kleintje al lekker vindt en goed kan eten. Zo hebben wij dat met de opa’s en oma’s gedaan.

Griesmeel is eigenlijk niet zo voedzaam. En zowel de pap als appelsap zijn erg suikerrijk. Dat soort dingen eet en drinkt mijn dochter van 14 maanden nog steeds niet. 
Als je er niet achter staat gewoon zeggen. Je kan toch aangeven dat je het erg leuk vindt dat ze zo enthousiast is, maar dat je liever niet hebt dat ze al ander drinken aanbiedt en dat je niet achter griesmeelpap staat? Gewoon aangeven tzt wat je op dat moment aanbiedt en dat zij dat dan ook mag doen.

Oh en het is normaal dat ze in het begin alleen maar even het eten in hun mond hebben en het weer naar buiten duwen. Niet alleen vanwege het wennen aan de smaak. Maar de tong is gewend om die beweging te maken voor zuigen. Het duurt even voor ze doorhebben hoe ze eten naar achter kunnen bewegen en doorslikken. Die eerste keren gaat er ook echt maar een enkel theelepeltje of wat naar binnen. En dat is ook prima. Kunnen de darmpjes rustig wennen.

[quote quote=10472267]Oh en het is normaal dat ze in het begin alleen maar even het eten in hun mond hebben en het weer naar buiten duwen. Niet alleen vanwege het wennen aan de smaak. Maar de tong is gewend om die beweging te maken voor zuigen. Het duurt even voor ze doorhebben hoe ze eten naar achter kunnen bewegen en doorslikken. Die eerste keren gaat er ook echt maar een enkel theelepeltje of wat naar binnen. En dat is ook prima. Kunnen de darmpjes rustig wennen.[/quote]

Kan het dan ook al zijn dat hij van dat beetje vaste voedsel in zijn mond ook dikke keutels krijgt? Hij heeft tot nu toe geen last van gehad tot vandaag. Hij heeft afgelopen zaterdag dacht ik dat beetje gehad. las dat het kan komen met vast voedsel maar met dat ienieminie beetje? boert ook moeilijker opeens vind ik. 
als je hier geen antwoord op weet ook geen probleem, kan het natuurlijk altijd vragen.
Heb vanmorgen wel wat extra water bij zijn flesje gedaan voor de poep en had net nog wel een harde keutel maar ook dunne poep. Denk dat ik dat extra water maar even aanhoud ?

Terug
Bovenaan