hapjes

Ik zit met een probleempje en misschien kan 1 van jullie me helpen. me meisie is nu 6 maandjes en ben begonnen met hapjes geven. Fruithapjes nemmt ze met geen probleem en groente hapjes eigenlijk ook wel. Maar gisteren heb ik haar een maaltijd potje gegeven met alle soorten groente en kip er bij. (een potje gekocht van olvarit) Ze had gewoon honger. Die heb ik haar duis om 17:00uur gegeven i.p.v haar flesje. Het ging goed ze vond het lekker. Maar om 23:00 werd ze schreeuwend wakker en ik zag dat haar bedje onder de kots lagen heb haar opgetild. Ze begon half te stikken en heel eng te doen. En ja hoor daar kwam haar maaltijd van 17:00 uur en haar laatste flesje van 21:00uur er helemaal uit spuiten gewoon in een hele boog. Ik vond het gewoon zo eng. Ik hoop dat een van jullie weet wat het is. Zou het misschien zijn omdat ik haar vlees heb gegeven. Want ze zit natuurlijk nu ook aan de pepti, omdat ze niet tegen sie andere voeding kan(krampjes en spugen).

Oh AUB kan iemand me helpen
 
Ik zou zo en zo het consultatie buro of je huisarts even bellen. Om zeker te zijn.
Misschien ben je wel gewoon iets te snel. Op het potje staat wel vanaf 7 maanden, maar als ze het nog nooit heeft gehad, kan ze het misschien gewoon nog niet verdragen.
Je zou dan het beste kunnen beginnen met een groentepotje met alleen groente. Dus zonder aardappels en vlees. Die heb je vanaf 4 maanden. Zo kun je dat langzaam opbouwen.
 
Het kan zijn dat ze er inderdaad niet tegen kon, probeer voorlopig eerst alleen de groente, en dan langzaam een aardappeltje erdor. Vlees kan nog wachten, dat hebben ze niet nodig nog. Met kinderen die koemelkallergie hebben moet je altijd heel voorzichtig zijn met het intoduceren van nieuwe dingen, zo maar een klein likje op de lippen is eerst genoeg, steeds iets meer van hetzelfde product (dus niet elke dag iets anders)Maar raadpleeg in elk geval de zorglijn of het cb, daar weten ze er alles vanaf
Succes!
Anne
 
Terug
Bovenaan