Hapjes

Hey dames,

Wij zijn sinds vorige week begonnen om Lars pap te geven met een lepeltje zodat hij alvast kan wennen aan het idee (krijgt nog geen groente en fruit i.v.m. allergieën).
Maar hij zet het iedere keer op een krijsen, hij vindt het echt helemaal niks en raakt helemaal overstuur.
Probeer het toch iedere dag een paar hapjes maar ik vind het eigenlijk niks als hij zo overstuur raakt.
Denk dat hij er dan gewoon nog niet aan toe is en we moeten stoppen, maar mijn vriend zegt dat hij er toch aan moet wennen en dat is natuurlijk ook zo.

Hoe is jullie ervaring hierin?

Liefs Kim

Hey Kim,

Ik geef Laura sinds twee weken fruithapjes en af en toe een groente hapje! Ze vindt het echt heel lekker en leuk! Soms eet ze echt wel 75 gram. Alleen bij broccoli gaat ze wel jammeren, dat vindt ze 10 x niets...Ik heb het drie keer aangeboden en laat die smaak nu voor wat het is. Wortel, peer, banaan en appel vindt ze echt heel lekker. Ik wil binnenkort ook mango proberen. Ik maak alles vers en vries het dan in, ideaal! Het grappige is, dat ze het vaak met haar tong van de lepel probeert te likken, ha ha. Haar mond open doen gaat steeds beter.

Heeft Lars ook al pap uit de fles gehad? Want als het de smaak niet is, kun je misschien toch nog even wachten en het over een weekje bijvoorbeeld nog een keer proberen.

Liefs J

Hej Kim,

Wij zijn nog niet begonnen aan pap en groente/fruithapjes maar heb het al wel in huis gehaald. Zaterdag heeft ze een paar hapjes fruit gehad en dat ging op zich wel goed maar mijn gevoel zegt dat het nog iets te vroeg is. Ze is nog maar 3,5 mnd. Dus heb besloten om toch nog maar even een paar weekjes te wachten.
Dus heb niet echt advies voor je...wil hij het uit de fles wel hebben? Of dan ook niet?
Ander smaakje misschien?
Zal je vast ook al wel geprobeerd hebben...
Tja stoppen, of toch vol blijven houden weet ik ook niet...volg je gevoel!

Dikke kus Esther

Met pap heb ik nog geen ervaring bij Vince. Wel met fruithapjes dit vind hij heerlijk! Vince is ook zo'n 3,5 maand maar merkte dat hij toch wel toe was aan eten. ook kreeg ik "groenlicht"van het cb. Al hadden we het anders denk ik ook wel gedaan.

We hebben wel zitten denken om pap toe te gaan voegen aan zijn flessen maar weet niet zo goed of ik dit in de fles van 18.00 uur moet doen of zijn laatste fles van 23.00 uur. Iemand ervaring???

Kus

Hoi hoi,

Wij geven in de fles van 19.00 uur 3 schepjes pap en in de fles van 22.00 nog een schepje pap. Ik merk aan Laura dat ze dan om 19.00 uur al heerlijk gaat slapen. Om 22.00 uur moeten we haar ook echt wakker maken voor de laatste fles. Ik verschoon haar eerst en geef dan de fles. Op het moment dat ze de laatste slok heeft gehad, ligt ze alweer in mijn armen te snurken. Zoooo lief!!

Heey!!

Hier met Bodhi nog geen ervaring..
Bodhi krijgt rond 20 zijn laatste voeiding ( 100 cc BV en 100cc FV) en slaapt daar nog de hele nacht op tot 7.00.
Wij denken dat hij voor de nacht dus nog geen pap nodig heeft...en voor fruit en groente vinden wij het ook nog te vroeg. Overmorgen is ons mannetje 4 maanden, maar hij lijkt er echt ook nog niet aan toe te zijn...Hij is erg tevreden op 4 a 5 voedingen per dag en groeit ook goed. Daarnaast slaapt hij nog steeds zo veel...
Al kijken wij er natuurlijk wel naar uit, want het is zoo leuk die eerste hapjes!!

Misschien is Lars er ook nog niet aan toe? Even een weekje niet en dan weer proberen?
Welke smaak heb je?
Mijn kids vonden de vanille wel een beetje lekker en de naturel rijstebloempap niet....
Naomi vond van een lepel eten niks...ook boos, huilen en kokhalzen...ik heb de pap heel dun op een lepeltje toen gedaan...was een geklieder, maar steeds wat dikker gemaakt elke dag..Dat hielp een beetje...maar net als Quinten heeft ze nooit echt pap gegeten.... Wel vanuit een papfles. Ben erg benieuwd of Bodhi wel pap zal lusten... Misschien vindt Lars straks fruit en groente wel echt een feest!!

Succes.

Liefs Brigitte

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk zelf ook dat Lars er nog niet aan toe is. Hij geniet nog zo van zijn flesjes.
Dus doe wat Esther zegt en volg mijn gevoel, stoppen en gewoon straks beginnen met groente en fruit wanneer hij er aan toe is.
Had vandaag een collega gesproken en zijn zoontje had precies hetzelfde, maar at toen hij groente en fruit mocht wel meteen van een lepel, dus maak me er niet druk om. Komt vast goed.

Heb naturel en vanille geprobeerd, maar denk niet dat het aan de smaak ligt want de flessen gaan goed naar binnen :)
Lars heeft de pap nodig, hij krijgt die 's morgens en in de 4e fles allebei 3 schepjes en drinkt alles helemaal leeg, ook zijn 5e fles met alleen flesvoeding die hij tussen 22:00 en 23:00 krijgt.
Hier moeten we hem wel voor wakker maken, maar zo lang hij die nog leeg drinkt doen we dat ook gewoon.
En hij kan het goed gebruiken omdat hij met zijn gewicht een beetje achter blijft.

Nou ik ga lekker slapen en jullie lezen het wel wanneer Lars zijn eerste groentehapje heeft gehad, maar dat zal pas over een maand of anderhalf zijn :)

Liefs Kim

Oja Laurie, bij het CB raden ze aan de papfles om 18:00 te doen voor als straks die laatste fles er af gaat.
Tenminste dat zeiden ze tegen mij.
Wij gaven hem eerst de laatste fles pap, maar hebben dit dus aangepast naar die van 18:00 a19:00
Maar denk dat je zelf hierin ook je gevoel moet volgen, ik vond het wel logisch klinken i.v.m. de laatste fles en heb toen gekeken hoe Lars erop reageerde en ik vind hem nu tevredener dan hiervoor.

Terug
Bovenaan