happen

Hallo mede-ouders,
Onze zoon, nu 6 1/2 maand, is eigenlijk altijd al een 'slechte' eter geweest. Hij kwam bijvoorbeeld nooit om zijn fles. Nu ben ik zo rond 4 maanden begonnen met potjes groenten en fruit. nu is het zo dat hij het wel lust en ook lekker vindt, maar ik krijg hem nog steeds niet zover dat hij echt van het lepeltje af wil happen!!! Even voor de duidelijkheid: Hij lust het wel, hij grilt er niet van. Hij hapt alleen niet. Het eten lekkerder maken heeft dus geen zin. Ik gebruik al een plat lepeltje maar helaas..... Wie o wie heeft voor mij de gouden tip??????????
 
Hallo Jess,

Ik ben zelf moeder van een dochter van 6 maanden oud. En ik werk in de kinderopvang, in de babygroep. Wat ik kan adviseren is gewoon als dat lukt van de lepel laten zuigen dat geeft niks (ook al zegt het consultatie buro dit). Op een gegeven moment krijgen ze het door en dan happen ze gewoon van de lepel af.
Maak je maar geen zorgen daarover.
 
bedankt voor je reactie, maar hij houdt zijn mond echt stevig dicht, dus zuigen zal ook niet lukken denk ik. Ik krijg alleen de lepel in zijn mond als ik hem aan het lachen maak...Maar mijn grapjes raken ook op.........
 
Volgens mij begon mijn zoontje ook pas later met happen rond de 7,5 maand of zoiets. Het is in ieder geval iets van de laatste tijd. Dus komt heus wel


Desi mv Duncan
 
Terug
Bovenaan