Happy m, je laat me schrikken!!

Hi Happy M,

In de topic "schoonheidsfoutjes" spreek jij over over het  verlengde S-vormige stukje van de bilnaad. Je beschrijft hierbij dat het net geen open rug is. Hoe weet jij dit, want mijn zoontje heeft precies hetzelfde.

In mijn familie komt een openruggetje voor, dus tijdens de zwangerschap en daarvoor heb ik actief foliumzuur (extra verhoogde dosis) geslikt om dit te voorkomen en we hebben verschillende echo's gehad.

Nu bekruipt mij het gevoel dat ik dus op het nippetje geluk heb gehad. Op het CB zeiden ze letterlijk dat het een schoonheidsfoutje is, maar de link met een open ruggetje wordt niet gemaakt.

Zou je me willen laten weten hoe jij aan de info komt, want bij een tweede moet ik anders nog meer oppassen.

Alvast bedankt,
Charlotte

Hoi Charlotte
Ik bemoei me er eventjes mee, want ik denk dat je je zorgen maakt om iets wat volgens mij niet nodig is.
Ik heb dit ook, en mijn zoontje ook. Bij mij hebben ze het gezien in het ziekenhuis en bij mijn zoontje hebben ze het op het cb ontdekt.
Zover ik weet heeft dat helemaal niks met een open ruggetje te maken. Ik ben gezond en mijn zoontje is gezond.
Als je het niet vertrouwd laat je het toch even aan de huisarts zien.
Liefs Ellen mv Kris (01/09/2006)

Hi Ellen,

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Toen ik het tegen mijn man vertelde gaf hij ook aan dat het waarschijnlijk helemaal niets is en dat ik de mail van Happy M te letterlijk neem. Voor de zekerheid vraag ik het nog wel na op het CB. Einde van de maand moeten we er toch heen.

Groetjes Charlotte

Hee Charlotte,
Het was zeker niet de bedoeling dat ik je heb laten schrikken. Sorry daarvoor. Op het CB zeiden ze tegen mij dat ze de eerstvolgende komende keren (toen hij net geboren was) extra goed gingen kijken of het huidje daar wel dicht bleef zitten. Het was namelijk erg rood en fragiel. Ze hebben het wel over de kans van het open ruggetje gehad, maar dat dit (net) niet het geval was. Het huidje daar moest nog aansterken. Dat is inmiddels gebeurd en het is nu alleen nog maar een slingertje in zijn bilnaadje.
Ook ik ben heel fanatiek geweest met het slikken van foliumzuur.

Nogmaals: laat je niet afschrikken door mijn verhaal, dit is alleen wat het CB mij had verteld direct na zijn geboorte. Sorry voor het zo neer zetten hier, Het is minder erg dan het doet lijken misschien in mijn reactie op de topic "schoonheidsfoutjes".

Groetjes happyM.

Hi Happy M,

Bedankt voor je reactie.

Gelukkig was man man erg nuchter, dus ik heb er niet wakker van gelegen. Voor de zekerheid vraag ik het einde van de maand nog wel eens op het CB.

Groetjes Charlotte

Terug
Bovenaan