happy weazer / blij hijgertje

Lukas is sinds oktober al verkouden en je hoort hem ook echt constant adem halen (alsof hij heel benauwd is). Volgens de kinderarts is het niets om ons zorgen om te maken en is hij een zg 'Happy weazer of blij hijgertje'

Nu het lente wordt, hoop ik toch dat het wat beter wordt. Zijn er moeders die deze term kennen en er misschien ervaring mee hebben.

Annemieke

Hi,

Klinkt als..onze zoon (7 maanden).
Hij 'hijgt'' of piept al zo lang dat we t zelf alleen nog horen als t wat erger wordt.(bijvoorbeeld door verkoudheid). Het valt anderen wel vaak op.
Volgens de huisarts niets om ons zorgen over te maken. Het zit schijnaar 'hoog' (dus..?) en lijkt niet op iets van astma ofzo. Ze zei dat het nog wel tot zijn tweede(!) jaar kan duren en dat ze het veel vaker ziet.
De arts van het CB zegt dat t door het KDV komt.
Ik zet daar mijn vraagtekens bij..Mats is al zolang als wij hem kennen ronkerig en snotterig..het gaat dus tussendoor niet echt weg en dat zou je wel denken als hij telkens opnieuw aangestoken zou worden..hij kan toch niet 'chronisch'aangestoken zijn??

Ben ook benieuwd naar de reakties!

Hier nog zo'n happy dingetje, hahaha. Hij piept ook zodra hij heel blij reageert. Ik heb de huisarts al een paar keer laten luisteren, als ik er toch moest zijn, maar steeds krijg ik te horen dat er niks aan de hand is, dus nu neem ik het maar voor lief. Siebe kreeg op zeker moment eczeem en ik was een beetje "bang" voor CARA, omdat dat vaak samen voorkomt, maar ik moet me dus gewoon geen zorgen maken. Het zal dus ook vanzelf weer over gaan. Ik ben overigens wel blij dat ik dit lees, want het stelt me toch wat meer gerust.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan