happy wheezer

hallo allemaal,

Vandaag met Rebecca bij de kinderarts geweest.   Vanaf dat ze geboren is , heeft ze regelmatig last van verkoudheden, oorontstekingen en benauwheid. In mei is de neusamandel eruit gegaan en zijn haar oortjes doorgeprikt, maar het lijkt niet geholpen te hebben. Door de huisarts is ze nu doorverwezen naar de kinderarts en die noemde haar een "happy wheezer" : kindjes die altijd vrolijk en blij zijn, maar een benauwd klinkende ademhaling hebben.
Op haar advies moet ze nu stoppen met haar medicijnen (ventolin en flixotide) en over 4 weken terugkomen.

Zijn er meer moeders met een "happy wheezer "?   Kan ze hier overheen groeien , of zal het toch later astma of bronchitis blijken te zijn.

groetjes Melanie
 
Hoi Melanie,



Ik ken het niet, maar als ik het zo lees, zou het ook een melkallergie
kunnen zijn. Heb ik zelf ook en als ik melk gebruik dezelfde klachten.
Misschien een idee om na te laten kijken of om over te stappen op
andere melk (of je moet borstvoeding geven, dan zou je de melk uit je
eigen voeding weg kunnen laten)



Miriam

 
 



hoi Miriam,
Bedankt voor je reactie, ben zelf met vakantie geweest daarom nu pas weer reactie van mijn kant.
We hebben haar een periode geen melk (en andere zuivelprodukten) gegeven, maar de klachten leken toen juist wel te verergeren als te verminderen. Inmiddels krijgt ze dus weer melk.
Opvallend was dat ze tijdens onze vakantie wel snotterig is geweest, maar niet benauwd. We zijn zaterdag thuisgekomen, en zondagmiddag hoorden we haar weer "zagen".   Volgende week weer naar de kinderarts, benieuwd wat haar reactie is.
groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan