Haptonomie

Mijn man en ik wilden een zwangerschapscursus Haptonomie gaan volgen. Maar toen ik belde om de prijs te vragen schrok ik wel. 45 euro per uur (=per keer) en het zijn 10 afspraken! Dat is 450 euro!!! Wij wonen in Arnhem en ik vroeg me af of er mensen uit die omgeving zijn die ook Haptonomie hebben gedaan, maar dan goedkoper. En wat waren jullie ervaringen hiermee?
Alvast bedankt.
Groetjes, Ester
 
hoi ester.
ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar jij misschien wel op de meine hihi. wat is eigenlijk een haptonomie cursus? klinkt wel interessant...ik zelf ga joga doen, dat ik niet zo duur.
gr. sandy
 
Hoi Sandy,

Het is zeg maar de leer van het gevoel. Het is speciaal op het paar gericht. Je "leert" dan contact te maken met de baby in de buik. het is een beetje "spiritualistisch". Door aanraking wordt de schoot (onderste deel van je buik) heel soepel waardoor de kleine meer ruimte krijgt. Dit zou dan baby zich welkom zou voelen. Ook leert de man hoe hij je precies kan ondersteunen en de baby leert als het ware een onderscheid te maken tussen de aanrakingen van vader en moeder. Een soort herkenning. Ook na de geboorte kun je lessen volgen en dan gaat het vooral om, kort gezegd, de liefdevolle aanraking.
Ik vond het allemaal ook wat spiritueel en Zen klinken, maar het leek me wel om op zo'n manier contact te leren maken met je kindje. Maar voor die prijs probeer ik het zelf wel :)
Hopelijk heb je antwoord op je vraag. Veel plezier met Yoga. Dat was mijn andere keus. Dat is inderdaad een stuk goedkoper.

Groetjes, Ester
 
hai ik doe ook haptonomie.
en hier in amsterdam is het 65 euro per uur maar heb je maar vier lessen nodig. het is echt hartstikke leuk en je leert contact te maken met je kindje in je buik vooral ook voor de vaders is het erg leuk. de baby achtervolgd namelijk de hand van de man in je buik en dat voel klinkt idd nogal zweverig maar het is echt heelo speciaaal maar wel heeel veel geld.
succes ermee groetjes lotte
 
hoi, ik doe zwyoga en ik denk ook voor jou een goed alternatief, is voornamelijk gericht op buikademhaling en houding. kost voor mij 120 euro voor 12 x 1 1/2 uur.
wat betrfet contact met t kindje: ik wil zelf een babymassage cursus gaan doen bij d ehtuiszorg na de bevalling,was niet zo duur.
succes gr fie
 
Terug
Bovenaan