Haptotherapie

Mijn tante is haptonoom en was bij de bevalling van mijn dochter aanwezig. En wat heeft mij dat goed geholpen zeg!
Helemaal omdat mijn relatie (wat inmiddels al jaren over is) niet zo denderend was en ik niet zoveel aan mijn toenmalige partner had tijden de bevalling.
Ik ga er waarschijnlijk binnenkort weer eens heen, even lekker ontspannen...

met de eerste heb ik een cursus gedaan haptonomie
nu doe ik zwangerfit en ben er achter gekomen dat ik toch meer neig naar hapto... dus verleden week een afspraak gemaakt. twijfel nog even tussen de groeps of individuele cursus

Hoi Bibi,
Bij hapthotherapie bereid je je ook voor op de bevalling, de 1 kiest voor Yoga, de ander voor Gym en weer een ander bv voor Haptotherapie.
Bij is het zo dat ze mij bewust maken van m`n lichaam, dat ik mij kan leren ontspannen zodat de bevalling ook makkelijker gaat.Dit doen we vooral de laatste 3 sessies, de eerste 2 gaat ze kijkennaar mijn houding en wat ik kan veranderen en gaan we samen ons kindje voelen, en mee leren spelen in de buik, ze laat je verschillende soorten aanrakingen kennen zodat je kindje sneller van zich laat horen, en alle sessies zijn met partner, dat is het leuke ervan, dat je het samen doet en hij je ook leerd begrijpen en weet wat hij kan doen tijdens de bevalling. Bij zwangerschapsgym doe je het alleen en komt 1x ofz de man een x kijken, en het schijnt meer gezellig te zijn dan dat je er echt wat aan hebt, maar dat is dan wat ik hoor van bekenden die zijn bevallen. Yoga kan ook goed zijn om je te leren ontspannen, ik denk dat het meer samen met hapto gaat dan gym.
Mij hebben ze gezegt de VK dat je als het je eerste bevalling is het wel verstandig is om 1 van die dingen te doen.

Terug
Bovenaan