hard gevoel in mijn buik

hallo

ik heb een vraagje heb sinds gister en al wel vaker gehad maar nu wel erg vaak, dat er boven in mijn buik onder mijn borsten het ineens heel hard en strak aan voelt ik dacht eerst ooo dat is de kleine het kontje maar dat voel je dan wel en nu als ik voel voel ik niks weet iemand wat dat kan zijn? vanacht ook telkens last van mijn buik gehad ook een strak gevoel vooral als ik op mijn rug lig harde buiken mischien?
dit is mijn eerste dus weet het niet. ben nu 32 weken dus eigenlijk aug maar kan ook sept worden.

groetjes

Hoi Ukkepuk,

Klinkt heel erg als harde buiken hoor, kan een beetje een naar gevoel geven.
Zeker rond deze tijd kun je ook last krijgen van oefenweeen enzo, en ik denk dat je dat 's nachts hebt!
Als je het niet vertrouwd of ze komen wel heel regelmatig dan zou je de vk even kunnen bellen!

Gr. Rimke
31+6 weken

Klinkt inderdaad als een harde buik. Als je met je handen je buik voelt, voel je dan ook onder dat het daar hard aanvoelt? Bij een harde buik is nl je hele baarmoeder hard.

Als je het niet vertrouwd, dan je vk even bellen.

Groetjes,
Susan

Hey hoi,
ik ben morgen 33 weken (ook van de eerste) en ik ken het gevoel. Vaak voel ik het kontje heel goed (onder mijn rechterborst), maar als ik even te veel doe, of te druk ben geweest of lang sta dan heb ik ook erg snel last van harde buiken. Ook wel eens gewoon als ik in bed lig.
Als je niet gerust gesteld bent altijd even de verl.k bellen, beter een keer te vaak gebeld dan lang in onzekerheid toch

hey

dankjewel allemaal, ik denk nu ook inderdaad dat het harde buiken zijn heb het nu bijna elke nacht en ook een beetje een soort van samentrekking erbij, maar ik ben niet extreem druk of zo zou het ook door stress kunnen komen?

groetjes

Hoi,

Het zouden inderdaad harde buiken kunnen zijn maar ons kelintje heeft ook een vreemd soort hobby: duwen. Ze lijkt zich dan af te zetten en haar rug en billen tegen de zijkant van mijn buik te duwen. M'n buik wordt dan helemaal scheef. Ziet er hilarisch uit! Ze doet het met name als ik over mijn buik strijk. Ze lijkt het dus lekker te vinden als ik over haar rug strijk. Het verschil met een harde buik is dat het aan één kant is en dat ik haar zachtjes weg kan duwen op het moment dat het even niet zo prettig is.

Is maar een idee. Of had je al met je verloskundige besproken wat het zou kunnen zijn?

Liefs,
Marian

hahaha, dat heb ik nou van de week ook ontdekt!
Lach me gek, gaat dan echt haar kontje of ruggetje in mijn handen zetten! Zo schattig, ik hoor haar bijna knorren van genoegen..............
en inderdaad, mijn buik is dan helemaal scheef!

Terug
Bovenaan