Hard huilen tijdens bv, waarom?/?

Hoi dames,

Ik had een vraagje ben al bij de cb geweest maar ben niet tevreden met hun antwoord.
Mijn zoon Joshua  morgen 8 weken oud  gaat keihard huilen als hij bij mij gaat drinken (tussen 14.00-23.00), dit pas na een aantal slokken. Hierdoor drink hij niet meer en troosten is erg  moeilijk. Op zich  is hij tot nu toe goed gegroeid waardoor de cb zegt dat het niet erg is. In 7 weken is hij 2 kilo gegroeit tot 5030gram. Maar ik raak ook helemaal overstuur als hij niet meer wil drinken, vooral als ik weet dat hij wel honger heeft. Spuw heeft hij niet zegt de cb. Dus wie weet waarom hij nu opeens dit doet of heeft ervaring ermee en weet wat je eraan kunt doen?

grt suuz mv Joshua 8-2-07

Hoi Suuz,
Jeetje zeg, erg vervelend. Ik kan je helaas niet helpen. Ik dacht ook even aan spruw, maar als het cb zegt dat het niet zo is. Wel apart dat het niet is bij alle voedingen. Ik hoop voor je en voor je kindje dat het snel over is.

groetjes Sonja

Hoi,

Misschien is je toeschietereflex te heftig of juist te langzaam? Als het te heftig is en je zoontje heeft honger en zuigt hard, schiet het meteen achter in zijn keel. Als je toeschietreflex niet snel genoeg komt, zuigt hij, maar komt er in eerste instantie nog niets uit en kan hij gefrustreerd raken (net als wanneer je bij honger een fopspeen aan zou bieden). Misschien dat eerst kolven helpt? Als de melk te snel komt, is de ergste spanning van je borsten. Als de toeschietreflex te lang op zich laat wachten, is ie er al als je je zoontje aanlegt.
Zielig he? Ik had vlakke tepels waardoor Esther   niet goed kon aanhappen. Zo'n zielig gezicht...als ze honger heben maar het drinken niet lukt!

Groetjes,

Eveline

Hoi,

bedankt voor de reactie's. Ja idd raar dat het niet alle voedingen zijn. En de toeschietreflex ja die is bij mij heftig, maar is altijd al zo geweest. Ach ja, ik stop hem nu terug in bed (als hij eindelijk stil is) en wacht tot hij weer wakker word voor eten. Er zit dan 5 tot 8  uur tussen en soms wel meer. Hij eet dan ook niet veel maar 3 uur later weer wel. Maar goed, zolang hij goed blijft groeien...........

grt suuz mv Joshua 8-2-07

ps. Als mijn zusje er is en hij hard gaat huilen tijdens voeden, kan ze hem wel troosten??? Maar ja, Joshua vind haar ook erg leuk hij kan wel 15 minuten met haar lachen. Hij gaat ook steeds harder lachen erg leuk om te zien en te horen, geef me dan toch een goed gevoel. Hij zal zich dan toch wel goed voelen, anders lacht hij niet toch?

Hoi Teun heeft dit ook wel eens met zijn flesje,begint ineens te huilen als hij net begonnen is. Ik weet ook niet wat het is,ik haal de fles er even uit (dan huilt hij nog harder) en verleg ik hem even en vaak is het dan goed. Misschien zo`n honger dat het niet snel genoeg kan gaan of misschien krampjes??? Konden ze maar praten hè.
En over dat troosten met je zus,dat is weer even iemand anders,andere stem ander gezicht dat is misschien nieuw en interessant,niet dat jij dat niet bent natuurlijk!!
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan