harde baarmoeder

Hallo allemaal

Ben nu 17 wkn en 4 dgn zwanger van mijn eerste kindje.
Ik heb een vraagje mischien klinkt het stom maar de laatste dagen wordt mijn baarmoeder soms heel hard en later ontspant hij weer.Verder heb ik geen pijnklachten e.d. Is dit normaal???

Babs

 
Hoi babs,

Klinkt als harde buiken. meestal komt dat doordat je stress hebt of te druk bezig bent. Als je zoiets hebt dan ff rustiger doen meestal gaat het dan gauw over. Het kan ook een teken van een blaasontsteking zijn. bel ff de vk misschien heeft zij meer ideeën.

veel succes verder.
groetjes Claudy
 
Hoi, ik heb het in de 16e week gehad, het leek wel of ik een voetbal in mijn buik had. Dit kan gebeuren in een periode dat de baarmoeder heel snel groeit, maar kan inderdaad ook komen doordat je te druk bent of door blaasontsteking. Ik heb gewoon een paar dagen rustig aan gedaan en er geen last meer van gehad. Maar als je het zeker wilt weten, bel dan met je VK.
 
Babs, dit zijn idd harde buiken, ik kreeg ze rond 18 weken. Het hoeft echt niet zo te zijn dat je het dan de druk hebt of te veel stress of een blaasonsteking.
Ik heb ze vaak snachts, en moet dan ook veel plassen. M'n blaas blijkt dan tegen m'n baarmoeder aan te duwen waardoor die hard wordt. Na het plassen is het weg.
Je kunt ook een harde buik krijgen na een orgasme.

Op zich kunnen harde buiken geen kwaad voor de baby, hij of zij vind het juist lekker omdat hij eigenlijk een soort massage krijgt en ook geprikkeld wordt. Het is dus goed voor z'n ontwikkeling. Alleen als je heel veel last hebt van harde buiken en ze doen ook pijn, en je vermoed dat het door stress of een blaasontsteking kan komen, dan is het raadzaam om je verloskundige te bellen. Maar geen reden tot zorg dus.
 
Terug
Bovenaan