Harde bolle buik

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter van nu 14 maanden heeft altijd al een harde bolle buik gehad. Alsof er ontzettend veel spanning op staat. Als ik er op druk is het net een vol opgeblazen ballon die je heel zachtjes nog een beetje kun aanduwen. Ik heb mij er nooit echt zorgen om gemaakt omdat ik altijd dacht dat dit normaal was maar ik begin nu wel te twijfelen. Iemand hier enig idee of dit echt absoluut normaal is of niet? </p>

Verder geen andere klachten of kwaaltjes. Obstipatie of juist diarree o.i.d.?
Mijn zoontje had dit ook, maar ook buikpijn slecht groeien, plakkerige poep e.d.
Blijkt coeliakie te hebben, glutenintollerantie. Nu streng glutenvrij dieet en groeit weer goed en geen bolle buik meer..

Succes

Ze heeft zelden obstipatie. Echt dunne diarree heeft ze als er een virus rond gaat. Normaal gesproken is haar ontlasting wel echt plakkerig. Niet heel dun, maar ook niet dik/vast. Er tussen in. Qua groei, groeit ze wel in haar eigen lijn, maar ze is wel klein. Zit aan de onderste lijn van het gemiddelde. Of ze buikpijn heeft, weet ik niet. Ze kan het nog niet vertellen, dat maakt het zo lastig. 
Wat rot dat je zoontje coeliakie heeft. Ben je zelf naar de huisarts gegaan of heeft het consultatie je doorgestuurd?

Onze zoon sliep heel slecht, veel huilen, maar dan echt als een speenvarken en overstrekken. Hij had al kma, maar rond de tijd dat we brood gingen introduceren begon het weer. Na lang zelf heen modderen via de huisarts verwijzing bij kinderarts geeist.. Die wou in eerste instantie niet veel doen, dus zelf maar glutenvrij gaan geven (zit bij mij in de familie). Hierna ging het veel beter. Naar ander ziekenhuis, en daar kreeg hij uiteindelijk ruim een jaar verder de diagnose. Het gaat nu super goed en is goed mee te leven. Hij is nu 2 jaar, dus hij weet niet beter.. 
Hij had idd ook geen dunne maar ook geen harde/vaste poep. Maar zachte plakkerige stinkende (echt aparte geur, niet als normaal gesproken) poep.. 

Hoi Zoe Maat,
Ik weet niet of je opvolgmelk of gewone melk geeft..
Onze zoon had ook heel vaak een harde bolle buik, wij zijn over gegaan op lactose arme melk.
Want hij bleek lactose intolerantie te hebben. Fructose ( fruitsuikers)
wil dit ook nog wel eens veroorzaken.
Ik hoop dat je er snel achter komt
waar ze last van heeft.
Groetjes Siska.

Terug
Bovenaan