harde bovenbuik.. begin zwangerschap?

<p>Hallootjes dames,</p><p>ben nu 6 weken zwanger en heb al vanaf het begin dat ik überhaupt zwanger ben harde buik.. Vooral me boven buik voelt als een sixpck aan.. en een beetje naar onder ook.. terwijl helemaal daaronder het niet hard aanvoelt..( zit ook wat vet haha) </p><p>wat kan dit zijn? Zijn dit harde buiken? Of komt het dat de baarmoeder zo groot is geworden? Kan namelijk niet door de baby zijn aangezien ik 6 weken maar ben.. iemand met dezelfde ervaring? Lijk namelijk al wel hoogzwanger door zon opgezetten buik</p>

Het lijkt mij dat dit geen symptoom is zo vroeg in de zwangerschap. Maar wie weet zijn er dames die dit ook hebben gehad. Bij mij begonnen de harde buiken pas echt veel later.
De baarmoeder is ook nog niet zo groot met 6 weken. Maar wie weet is het gewoon dat het lichaam zich wat aanpast. Of misschien last van obstipatie?
En ieder lichaam reageert uiteraard weer anders, ik hoop voor je dat het snel weg trekt!

Baarmoeder zit nog volledig achter je schaambeen, dus dat is het zeker niet. Wel kan je baarmoeder dingen naar boven drukken, maar niet zoveel als jij beschrijft. Wat wel door de zwangerschap kan komen, is gasvorming in je darmen en maag. Dat had ik ook, en kon daardoor met 7 werken al even mijn normale broeken niet aan. Daarna weer een paar weken wel. Ik had het wel lager in mijn buik, maar dat zal per vrouw anders kunnen zijn. 

Ik heb geen last van obstipatie mijn ontlastig is net Zoals normaal.. ik had juist wel gelezen dat de baarmoeder al best groot word ookal is de baby niet groot.

Je baarmoeder zit idd nog achter je schaambeen. Dat is het dus zeker niet. Voordat je baarmoeder helemaal daar zit ben minstens over de helft van je zwangerschap. 
Het klink als je darmen... Die zitten daar, bovenin je buik. 

Ik heb ook al heel vroeg een heel erg gespannen buik gehad, alsof ik constant me buik helemaal in hield ofzo. Na 10 weken is dit ongeveer weg getrokken. Heb geen idee wat het was. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ja hoor, ik heb dit ook. Het lijken mij vooral de darmen die wat boller zijn en daardoor misschien wat meer tegen de bovenste buikspieren drukken. Ook je darmen reageren op je zwangerschap, dat maakt volgens mij ook de bolle zwangere buik die sommige zwangeren al ervaren in de eerste weken (wat absoluut nog niet de baarmoeder kan zijn).

Terug
Bovenaan