harde buik of...

Ik twijfel of ik harde buiken heb..
Volgens mijn moeder is het als je buik ineens hard wordt en na een paar minuten weer afneemt.
Nu is het bij mij zo dat mijn buik smorgens zacht aanvoelt en loop van de dag harder wordt en eigenlijk zo de hele dag blijft.

Is dit dan ook een harde buik?

Weet je zeker dat je buik ook niet meer "zacht" wordt als je rustig gaat zitten of liggen?

Ik heb namelijk ook vaak een harde buik die erg lang aanhoudt maar dat is dan vaak omdat ik erg druk bezig ben. Als ik na een tijdje weer rustig ga zitten of liggen dan ontspant mijn buik wel weer, al kan het even duren.

Maar je bent natuurlijk niet de hele dag met je buik bezig dus misschien heb je dat dan even niet door?

Hoever ben je en is het je eerste kindje? Dat speelt allemaal wel mee. En, heel cliche, maar toch: als je het niet vertrouwd altijd even je vk of gyn bellen. Beter een keer teveel dan te weinig.

Ik ben nu 29 weken en 7 dagen dus morgen ga ik week 30 in.
Als ik zit voelt het zacht aan en als ik sta hard(er).
Morgen moet ik toch naar de VK, zal het dan ook wel aan haar vragen.

Ik werk gewoon nog 40 uur, sta om 06.15 op en kom bij 18.30 thuis, lig om 21.00 in bed anders trek ik de volgende dag niet.

hey junior :)

Als je vandaag 29 weken en 7 dagen zwanger bent... ben je dus vandaag 30 weken :)

Je telt namelijk van dag tot dag en dan gaat de 7de dag om in de nieuwe week...

ik ben nu 30 weken en 5 dagen zwanger dus as dinsdag zeg maar 30 weken en 7 dagen maar dat wordt geteld als de 7de dag en dus is dat de nieuwe week 31

Als je buik hard BLIJFT is dit vaak een teken dat je teveel doet. Je werkt te hard of hebt teveel stress. Want een harde buik komt op en zakt af, maar als je buik strak blijft betekent dit vaak dat je teveel van je lichaam vraagt. Probeer in je werk meer rustmomenten te vinden..... ga vaker zitten.... neem je pauze ook echt en ga niet door. Ga tussen de middag even liggen of leg je benen lekker omhoog als je pauze hebt.
En bedenk wel dat heel moe zijn en een harde buik slecht zijn voor je kindje (het kan de groei belemmeren), dus denk aan jezelf!!!

Als je staat is je buik altijd harder dan als je zit of ligt (ontspannen houding). Wat je voelt is geen echte harde buik maar het aanspannen van je buikspieren rondom je buik. Die moeten het gewicht (zeker vanaf een week of 25 - 30) dragen... Zelfs in niet zwangere staat is je buik staand harder dan zittend. Een harde buik houdt hoogstens een paar minuten aan (en dat is heel erg lang). Dan wordt je baarmoeder ook echt kleiner, een bal.

Terug
Bovenaan