Harde buik?

<p>hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu 17 weken en heb al een tijdje dat ik bijna elke nacht slecht slaap. Ik word midden in de nacht wakker met rugpijn en last van mijn buik. Ik voel dan dat buik keihard is, echt alleen het stuk waar de baarmoeder zit.. Ik twijfelde steeds of het wel mijn baarmoeder was die ik voelde, maar sinds vannacht weet ik het bijna wel zeker. Het was duidelijk te voelen. Nu is het weekend en kan ik niet de verloskundige bellen, maar is er iemand die er ervaring mee heeft?</p><p>Alvast bedankt :)</p>

Houdt het lang aan, of gaat het vrij snel weer over? En gebeurt het vaak achter elkaar of zomaar af en toe?
Ik had tijdens mijn zwangerschap ook veel harde buiken, soms zelfs in een soort weeën patroon (minuutje hard, paar minuten niks, en weer opnieuw). Bleek uiteindelijk geen kwaad te kunnen, hoorde gewoon bij mij. Het kan wel een teken zijn dat je rustiger aan moet doen. Heb je drukke dagen overdag, of heb je veel stress om iets? Het kan zijn dat je lijf dat 's nachts, wanneer je in rust bent, als het ware moet verwerken, wat resulteert in harde buiken.
Ik zou me niet direct ernstig zorgen maken, maar als het aanhoudt, na het weekend wel even de verloskundige bellen. Of als het wel erg vaak/lang/pijnlijk wordt, gewoon het spoednummer van de VK gebruiken, daar zijn ze voor!

Je kunt altijd de VK bellen hoor of langs de huisartsenpost gaan. Vooral als je je zorgen maakt. Beter 2 keer bellen dan 1 keer te weinig 

In t weekend kan je ook gewoon je vk bellen hoor. Als jij je onzeker voelt hebben ze liever dat je te veel belt dan te weinig.. daar hebben ze een spoednr voor

Tja ik heb het eigenlijk elke nacht wel. Als ik dan naar de wc ben geweest wordt het minder, maar dan val ik weer in slaap en begint het opnieuw. Het beste is dat ik dan uit bed ga, dan gaat het langzaam weg. 
Ja misschien dat ik morgen dan maar even bel. Wist niet dat ik voor dit soort dingen ook mocht bellen. 
Bedankt :)

[quote quote=10261294]Tja ik heb het eigenlijk elke nacht wel. Als ik dan naar de wc ben geweest wordt het minder, maar dan val ik weer in slaap en begint het opnieuw. Het beste is dat ik dan uit bed ga, dan gaat het langzaam weg. Ja misschien dat ik morgen dan maar even bel. Wist niet dat ik voor dit soort dingen ook mocht bellen. Bedankt ?[/quote]
Tuurlijk! Als je ook maar even onzeker bent gewoon bellen?

Terug
Bovenaan