Harde buik?

Hoi dames,
Ik heb regelmatig harde buiken waardoor ik t al stuk rusttiger aan doe maar soms twijfel ik of het een harde buik is. Vaak is het alleen de zijkanten van me buik wat heel erg trekt. Ik heb ook veel bekkenklachten maar kan dit gewoon bandenpijn zijn? Want niet mijn hele buik staat strak dan alleen de zijkanten voelen heel trekkerig en veel spanning. Ik ben nu 31 weken zwanger. Merk ook dat zij stuk zwaarder word. Wie herkend dit? Dit is dan toch geen harde buik?
 
Bij harde buiken is het je baarmoeder die op spanning staat dus niet alleen de zijkanten maar kan dus bandenpijn zijn of je buikspieren die het zwaar hebben die worden ook steeds verder aan de kant gedrukt en uitgerekt
 
Hey RS, 
Hier heb ik hetzelfde. Ben nu ook 31 wk en merk als ik teveel loop dat ik dan bandenpijn heb. Dat is echt de onderzijde van de buik en dan de zijkanten. De drukking op de banden wordt groter, zeker bij wat meer inspanning. 
Als ik harde buiken heb, dan voelt mijn buik aan als een harde voetbal, en dan ook helemaal mijn buik (rondom).
Als de kleine draait, dan moet ik echt even stil staan en even rustig ademen, want het voelt echt krapjes aan daarbinnen. Het draaien van de baby voelt aan als lichte weeen. Als ze eenmaal gedraaid is dan is het weg en kan ik weer normaal bewegen.
Meestal als ik veel last heb, ga ik even rustig op mijn zij liggen. Dit helpt dan goed. Rustiger aan doen en goed naar je lichaam luisteren is heel belangrijk.
Ik draag zwangerschap t-shirts, merk echt dat deze nu meer op Winnny the Pooh truitjes gaan lijken. Baby wordt indd groter, is een goed teken. En excuus voor ons om nog wat extra's in te slaan.?
Nadeel is wel dat we meer gewicht gaan dragen en dat is dagelijks merkbaar.
 
Hoi, ja heb ik dus ook ik heb nu een buikbamd gekocht. Dat geeft me wel wat meer dteun gelukkig. Dan denk ik dat het op sommige momenten toch bandenpijn is ipv harde buik. Zij geeft ook echt veneige trappen tegen me blaas aan en dan roep ik wel eens au dan wordt ik echt aangekeken dat ik me aanstel maar tis echt niet een heel prettig gevoel??.  Ik kan echt bijna niks meer doen zonder die buikwand maar gelukkig duurt het nog 2 maandjes. Ik doe nu als ik last heb een warme kruik er tegen aan moet wel zeggen dat dit niet vaak helpt. 
 
Ja dat trappelen en stoten tegen ribben en blaas aan is niet fijn. Je merkt nu de laatste week vast dat ze enorm sterk aan het worden is. Fijn, dat ze iig goed doorgroeien daarbinnen.
Ik heb 2 zomer kindjes en 1 winter kindje. In een warm bad liggen deed ook veel tegen de bandenpijn, het is toch een soort van spierpijn, door het zwaarder worden van je baarmoeder. In bad, verlicht de zwaartekracht de druk op je spieren, waardoor ze net wat meer kunnen ontspannen.
Maar, wie gaat nu in bad als het zo warm is..? In de winter deed ik dat wel. Nu niet. Probeer iig je rust te pakken. Merk zelf als ik teveel doe, dan heb ik meer bandenpijn. 
 
Gezien het warme weer, opblaasbadje/ jacuzzi oid.
De lidl en action heeft ze voor een redelijk prijsje om en nabij de €300,-
Je kan ze ook huren (beetje duur tov aanschaf) en evt op marktplaats kijken.. Wel heerlijk zo'n opblaasjacuzzi. Kan je laatste maanden goed mee doorkomen.
Lekker ontspannend iig. Wat ik ook weet, is dat je van die opblaasbadjes ook kunt huren via de thuizorgwinkel, vrouwen bevallen er namelijk ook in. Allemaal opties. ?
 
Terug
Bovenaan