harde buik?

A

Anoniem

Guest
Hello dames,
Ik had gisteravond wat vreemds. Wilde net naar bed gaan toen mijn buik wat vreemd aan begon te voelen. Ik had het gevoel alsof mijn middenlijf een beetje begon te verstijven. Buik voelde ook hard aan. Ben rustig gaan liggen, diep ademgehaald en toen ging het langzaam weg. Deed geen pijn, maar voelde, tja, vreemd. Alsof je weet dat er iets anders aanvoelt maar je niet echt kunt zeggen wat het is.
Maar is dit nou een 'harde buik'? Weet iemand dat toevallig?
En hoevaak kan je zoiets hebben voordat je de 40 weken bereikt hebt?
Groet,
Lucienne (28   weken)

Klinkt als een harde buik ja
Kan geen kwaad hoor, maar als je vaak harde buiken krijgt is dat wel een teken dat je het beter wat rustiger aan kunt doen.
Rustig gaan liggen helpt, een warme kruik helpt vaak ook goed.

Hoi Lucienne,

Klink inderdaad als een harde buik! Dit ga je vaker krijgen tot aan je bevalling. In de laatste weken meerdere per dag.  Bij inspanning, volle blaas, schrikken, een flink bewegend kind, noem  maar op, kan allemaal aanleiding  zijn voor een harde buik.

Meerdere harde buiken per uur is inderdaad een teken dat je rustig aan moet doen en als er regelmaat in zit gelijk de VK bellen als je nog geen 37 weken bent! Het kunnen namelijk weeen zijn. Maar meestal is er niets aan de hand hoor! Even voor de volledigheid, ik wil je niet bang maken. De harde buiken nu zijn een soort oefensamentrekkingen van je baarmoeder. Met mijn tweede heb ik ze al vanaf 14 weken zo nu en dan.

Succes,
Ingeborg
20+1 weken

Hallo

Als ik jou was zou ik op dat moment gewoon even rustig aandoen en even tot rust komen. bij de 1e heb ik eigenlijk geen last van gehad.
Ben 14 weken in verwachting van de 2e en merk nu al af en toe dat ik terug wordt gefloten en even moet gaan zitten/liggen. Dan trekt het bij mij zo weer weg maak me er zelf eigenlijk geen zorgen om.

groetjes bg

Terug
Bovenaan