Harde buik

He meiden,
Wat is nou precies een harde buik? Voel je dat van buiten, of van binnen? Doet het pijn? Ik voel mijn twee kindjes niet echt veel bewegen, maar vind mijn buik soms wat harder aanvoelen dan anders, dus dan denk ik dat dat daardoor komt. Of is het gewoon strak opgerekt vel, want ik heb al een behoorlijke toeter. Vind het zo jammer dat ik ze amper voel. En als het door harde buiken (vanwege bijv. een drukke baan) komt, dan moet ik er wel iets mee doen!

Ik heb tijdens de zwangerschap van onze dochter nooit een harde buik gehad en nu heb ik er 2 gehad als ik de fiets afstapte. Dan verkrampte alles vanuit de onderkant van mijn buik. Ik had dan zelfs moeite om rechtop te komen staan. Het trok vrij snel weer weg.
Als ik een harde plek in mijn buik voel, dan zit meestal het kindje daar. We konden laatst zelfs een voetje voelen!
Wat jammer dat je jullie kindjes zo weinig voelt, misschien komt het nog! Ik hoop het voor je, want het is zo gezellig!
Onze dochter was heel eenkennig in de buik: alleen ik of later ook papa's hand kon rekenen op een reactie. Dit kindje is veel makkelijker en nieuwsgieriger lijkt het. Hij(of zij) reageert op mijn vriend, kind, de kat, muziek! Zo leuk!

Hou je zelf in de gaten met zo'n mooie tweeling in je buik!

Groetjes, Kaskes

Inmiddels voel ik af en toe al wat gedraai en gewoel! :)
Maar ik geloof idd dat ik wel eens een harde buik heb, al is het soms lokaal. Het doet in ieder geval geen pijn ofzo. Dank voor de info!

Terug
Bovenaan