harde buik?

hoe voelen harde buiken?
ik ben nu bijna 18 weken en af en toe krijg ik een heel raar gevoel in m'n onderbuik en ineens zie ik (als ik lig) echt een grote harde bobbel komen op de plek van m'n baarmoeder. zowiezo is mijn baarmoeder heel erg goed te voelen, maar dat harde is zo raar. de vorm is ook wel eens anders, het lijkt soms wel of het kindje dan gewoon heel erg aan de oppervlakte voorbij komt zwemmen. maar ik heb geen idee of dat kan... heeft iemand ervaring? zou het zo'n 'harde buik' zijn? het is dan ook heel erg gevoelig.
(weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb ook heel snel last van pijn in m'n onderrug en zij, en dat terwijl ik deze week echt niet druk heb gedaan. vandaag een stuk gelopen en op de terugweg had ik zo'n pijn, heel vervelend).
de baby voel ik al een tijdje schoppen en sinds deze week kan m'n vriend hem ook voelen (met 17 weken dus al!) wie weet heeft het daar ook mee te maken? gewoon een hele drukke baby??

ik ben benieuwd of iemand dit herkend!
groetjes,
sabine

een harde buik is echt wat het is.... harde buik hihi.
Je baarmoeder wordt dan net een keiharde bal in je buik en dit kan idd wel naar/raar voelen. Kan komen door een volle blaas, drukte van jezelf, drukte van je kindje en meestal is het wel over als je even rustig gaat zitten (al vind ik zelf liggen dan fijner, even languit op de bank).

Had het bij mijn eerste (errug rustige baby) ook rond 17/18 weken voor het eerst, bij de 2e en nu al wel wat eerder en merk het nu ook regelmatig. Merk het nu vooral nadat ik de kinderen op env van de fiets heb lopen tillen en sjouwen etc.

groetjes,
Marije

Hoi,

Ik heb er ook last van. Sinds een paar dagen. Had het op mijn werk heel erg. (ben verpleegkunidge en het was erg druk en veel lopen....) Als ik ga zitten dan gaat het wel weer. maar ik zit nu lekker met een kruik op mijn buik. Ook ik voel mijn kindje al heel erg goed schoppen en weet ik veel wat hij/zij daar nog meer aan het doen is. Kan idd ook daardoor komen.
Ook mijn man kan ons kindje voelen! Echt geweldig is dat.

Je kan verder weinig doen tegen harde buiken alleen het rustig aan doen.

Ester (18+1)

Hey S,

Tja harde buiken krijgt iedereen vroeg of laat en soms kan het je je adem echt benemen maar dat is als je nog veel verder bent.

Ik heb altijd gauw harde buiken al sinds de eerste weken, niet normaal meer. Ook op de fiets heb ik het en als ik net ben wezen plassen. Voel het dan ook gelijk weer wegtrekken als ik even ontspan ofzo maar ik heb het echt heel erg vaak.

Het ligt er bij mijn niet precies aan of ik druk ben geweest of niet. Mn baarmoeder is erg gevoelig. Soms als een rand van mn kleding er tegenaan drukt krijg ik dat al. Ik ben het erg gewend. En bij mijn vorige zwangerschappen had ik het ook als de baby te hard trapte. Niet bij elk schopje maar wel bij de wat stevigere trappen zeg maar haha...nah ja het hoort er bij. De een heeft het blijkbaar meer dan de ander he. Pijn in je rug of zij hoort er niet bij volgens mij hoor. Tis echt alleen je baarmoeder die je dan voelt.

Groetjes Peet

hoihoi dankjulliewel!
dit zal het idd zijn ja.... ik ben kennelijk gewoon erg vroeg met alles, voor een 1e zwangerschap. dan maak ik me daar maar geen zorgen om.
doe ik nog wel een beetje om die bandenpijn, jullie geven aan dat ook te hebben, maar vooral na druk doen... ik ben echt heel rustig geweest deze week, veel gelegen, veel geslapen, weinig tot niet getild...vandaag 3 kwartier gewandeld en toen was het al zover. ik hoop vooral maar dat dit maar tijdelijk is (of wordt het alleen maar erger als het kindje groter wordt?), want ik kon echt even niet meer functioneren.
bedankt en fijn weekend nog!!
sabine

Hoi Sab,

Ja joh die bandenpijn, was ik ff vergeten daar wat over te zeggen. Bij mijn eerste zwangerschap had ik daar ook echt pijn aan hoor. Niets is nog opgerekt he. En bij wandelen (hoe goed ook) kan je daar echt wel flink last van hebben hoor.

Nu voel ik het als ik me verkeerd omdraai in bed ofzo en af en toe met een andere gekke beweging of als ik lang heb gezeten en ik sta ineens op. In bed lig ik af en toe echt te creperen van de pijn als het net even niet goed ging met omdraaien en dan kan ik even helemaal niets tot het weer is weggetrokken. Maak je geen zorgen hoor het hoort er bij!

Groetjes Peet

hoi! en had je dat toen ook al zo vanaf vrij vroeg? alles wat ik erover lees gaat over het laatste deel van de zwangerschap...en ik ben nog niet op de helft!
ik werk vandaag achter de computer en zelfs nu krijg ik last.... zou zo'n skippybal helpen? dan ga ik daar eens naar kijken.
doei! sabine

Hoi hoi,

Ik werk in de kinderopvang, en aangezien ik nu al minder werk ( en mezelf zo ontzettende zeur vind) durf ik niet aan te geven dat sommige dingen echt te zwaar voor me zijn.
Ik moest bijvoorbeeld vanmiddag een winkelkarretje vol een heuvel op duwen.
Autsj wat deed mijn buik toen pijn zeg.
Ik wil mijn collega's niet opzadelen met de dingen die mij niet meer lukken.

Weten jullie trouwens of het waar is dat als je op je hurken zit de placenta over het hoofdje van je baby wordt getrokken? hoorde ik iemand zeggen vanmiddag.

Groetjes, conny

Terug
Bovenaan