harde buik??

hoi allemaal,

hoe voelt een harde buik?en als je die hebt herken je het dan meteen als harde buik?
ik ben bijna 20wk zwanger van een tweeling,en als ik in bed lig op me zij en draai op me rug dan is het net of het net onder me navel een duidelijker bolletje is..beetje moeilijk uit te leggen..doet geen pijn of niks,voel het verschil ook alleen als ik met me handen op me buik voel..hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

liefs zonnetje

Ha zonnetje, dat is gewoon je gegroeide baarmoeder volgens mij. Ik heb er laatst één gehad geloof ik en soms met sporten wordt het even ook harder dan normaal. Maar ik vind het ook heel moeilijk om te bepalen want het doet blijkbaar geen pijn. Bij het sporten trok het ook weer weg tijdens het sporten dus het was even een eerste reactie. Daardoor weet ik nu wel dat er een verschil is met 'normaal hard' en 'harde buik'. Het voelt dan ook wel meer gespannen aan zonder dat ik mn hand er op hoef te leggen. Beetje vaag maar misschien heeft een meer ervaren iemand nog een tip hoe te herkennen? Voor mij ook wel handig - moest van VK wel stoppen als het hard wordt.

ha meid,

k denk ook dat t gewoon je baarmoeder is... harde buik herken je echt wel!

heb t nu al paar x gehad, voelt ook niet echt prettig moet ik zeggen en je ziet je buik dan zelf n beetje opzwellen.en je voelt dus echt dat je buik hard wordt en dat de baarmoeder aanspant.

k heb t ook onder t ehhh sporten ; ) maar dan meer t soort sporten wat je niet in de sportschool doet haha.
maar misschien is het ook voor iedereen anders hoor, k heb geen idee maar dit is mijn ervaring.

liefs

Bij mij voelt het een beetje alsof mijn buik ineens hard wordt en een soort van "samentrekt". Je kan het ook voelen zonder dat je je handen op je buik legt. Het is een gevoel dat komt en gaat en het voelt niet echt prettig. Het doet overigens geen pijn, maar het is gewoon niet prettig.
Ik heb het nu 1 keer gehad, maar wist direct dat dit een harde buik was, het is zo'n specifiek gevoel.

Groetjes, Esk (21 w)

Ja hoe leg ik dat uit, heb er nu ook al wel eens last van maar bij Nova op het einde heel erg....

Je voelt dat het hard is aan de buitenkant, maar aan de binnenkant vind ik het voelen alsof de boel in 1x heel strak zit,voelt ook beetje zwaar...
Moeilijk uit te leggen...net als weeën als het er is, voel je het echt wel hahaha....

En bij mij is het meestal als ik in Nova haar middagslaapje van anderhalf uur, snel wil, stoffen, stofzuigen, dwijlen en wc schoonmaken hahaha

hoi meiden,

bedankt voor jullie reactie!
dan denk ik dat dat geen harde buik is wat ik dan voel,maar idd me baarmoeder..of misschien liggen ze dan wel helemaal aan de voorkant dat het daarom wat harder is..
ach en als het het wel is kan het geen kwaad zeggen ze!

liefs zonnetje

Hi Zonnetje,

Misschien voel je al wel het hoofdje of de billetjes van je kindje? Die voelen namelijk ook "hard" aan. Ik ben iets verder (bijna 37 weken), maar voel ook regelmatig harde "bolletjes" en dat zijn dan weer de voetjes.

Bij mij voelen harde buiken aan als een voetbal die te hard opgeblazen is. Ik kan dan ook niks aan mijn buik hebben, zelfs een knuffel van mijn man kan niet op de "normale" manier, zeg maar. Het is altijd even passen en meten.

Gr. Tamara
(februari mama)

Terug
Bovenaan