harde buik

Hallo allemaal,

Ik heb sinds twee weken steeds last van een harde buik. Op dezelfde plek steeds, ook als ik gewoon gezellig een bakje koffie drink met een vriendin en rustig zit heb ik het wel.

Ben bijna 28 weken zwanger.... En ben ook al minder gaan werken!

Moet ik mij ongerust maken? Heb nog niet met de VK overlegd...

Groetjes!!
 
Hey daar,

Volgens mijn VK moet je je nergens druk om maken zolang het niet vaker als 10x per dag is en langer als een paar minuten aan houdt.
Ik had er zelf ook heel veel last van, werkte inmiddels niet meer. Het niet meer werken zorgde er wel voor dat het veel minder vaak was maar helemaal over is het nooit geweest.
Nu inmiddels 34 weken en nu word het steeds vaker maar dat blijkt erbij te horen.
Je kunt altijd voor de zekerheid even VK bellen maar denk niet dat het iets is om je zorgen om te maken.
Groetjes
 
Volgens mij zijn harde buiken zo af en toe (een paar keer per dag) heel normaal hoor. Ik las ook ergens dat het goed is voor de ontwikkeling van je kindje. Je baarmoeder is toch een grote spier.
Ik heb er sinds 28 weken ook meer last van, soms draait of schopt mijn kindje hard en dan krijg ik daardoor een harde buik, ook soms zomaar.
Maak je geen zorgen, zolang je het niet constant hebt en ze ook niet pijnlijk zijn.. geniet van het zwanger zijn!
 
Ook dat kreeg ik te horen van mijn gyn. Zo af en toe is niet erg. Tot ik ze laatst uren lang om de 3 a 5 min had, en de harde buiken erg vervelend aan begonnen te voelen. Gyn gebeld en meteen aan de monitor gelegd. Kreeg zetpillen dat het minder zou worden en mocht pas het ziekenhuis verlaten als de harde buiken weg waren. Ik merk aan mijzelf dat als ik mij druk maak of te veel doe dat ze dan weer regelmatig terug komen. Enige wat helpt is genoeg rust nemen en luisteren naar je lichaam. Als je lichaam zegt ik trek het niet meer dan ook echt rust nemen. Dus dan benen hoog, je lekker laten verwennen en genieten van je beebje in je buik.
 
Hallo allemaal,

Het blijkt geen harde buiken te zijn omdat het maar op 1 plek in de buik is.... (heb dus nog nooit harde buiken gehad, haha! pff zoveel weet ik ervan he!)

Vanmiddag naar de VK dus maar horen wat het nu is...

Wordt vervolgd...

Bedankt nog voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan