Harde buiken 29 weken

Sinds een paar dagen heb ik heel veel harde buiken op een dag, eigenlijk bij de meest kleine dingen krijg ik het al. Ik doe niet veel op een dag omdat ik door misselijkheid thuis zit. Maandag ben ik 29 weken zwanger.

Is dit normaal?
 
Hoeveel is veel? Ik had het tijdens mijn eerste zwangerschap ook een tijdje veel. Was voor mij een teken om het echt even rustig aan te doen. Toen echt een week veel op bed gelegen en nam het wel weer wat af. Maar als het echt veel wordt en er regelmaat in komt is het zeker zaak je verloskundige te bellen.
 
Hoi, vervelend dat je er z’n last van hebt! Bij mij begon het destijds ook rond de 29/30 weken, heel vaak de VK gebeld, maar zij gaven aan dat t geen kwaad kon en ook geen gevaar is voor de baby. Maar bij twijfel kan je ze altijd bellen en een check laten doen :) helaas hield het bij mij aan tot de kleine eruit was… sterkte!
 
Nou veel, echt bij zowat alles wat ik doe. Even de trap oo gaan, even naar de wc. Ben ik veel misselijk. Ik ga er wel vanuit dat het niet erg is maar het is ook gewoon nieuw voor me
 
Misschien heb je een blaasontsteking. Als je je zorgen maakt kun je hier gewoon contact over opnemen met je verloskundige, dat mag altijd!
 
Ik had er in het begin (rond 18w) ook vaak last van, kan inderdaad duiden op een blaasontsteking, die kan je hebben zonder dat je er zelf klachten van hebt. Even een potje urine inleveren voor de zekerheid. Stress kan ook een factor zijn. Of even wat vaker gaan plassen, soms helpt dat ook.

Ik ben nu ook 29w zwanger en merk als ik te veel doe/loop/pieker er ook meer last van hen dan wanneer het een rustige dag is. Ik ben ook veel (alleen) thuis dus verspreid het huishouden al over de hele week en de zwaardere klussen neemt mijn man al over (douchevloer schrobben, trap stofzuigen enz).

Ik moet ook zeggen dat het soms voelt als een harde buik, maar dan ligt ons meisje gewoon heel dicht tegen de buikwand aan. Links is het dan keihard en rechts is het zacht, maar qua gevoel is het net als een harde buik.
 
Heb je je suikertest al gedaan? Ik las dat je risico hebt op zw diabetes. En dat je ook in de afgelopen weken opnieuw erg misselijk bent geworden. Kan geen kwaad om het complete plaatje even te checken bij de verloskundige. Even bloeddruk en urine laten checken ja. 
Maar verder kan het er ook gewoon heel goed bij horen hoor. Dan is het vaak een teken dat je even wat meer rust kunt gebruiken. Hopelijk kan de verloskundige je wat gerust stellen.
 
Terug
Bovenaan