harde buiken bijna 16 weken zwanger? sinaasappelsap goed of slecht?

Hoi dames,

Had even een vraagje, ik heb het vermoeden dat ik zo nu en dan harde buiken krijg.
Voelt dan net of ik een ballon heb in geslikt en doet af en toe ook goed pijn, maar kan dit al wel met bijna 16 weken?

En nog een vraagje ik ben helemaal gek op vers geperst sap (sinasappel,citroen, grapefruit) maar is dit slecht?
groetjes simone

hoi simone,

over harde buiken met 16 weken kan ik niks zeggen , heb er geen ervaring mee (heb dat pas de laatste 10-15 weken)

sinaasappelsap is niet slecht, maar zelf krijg ik erg last van mn maagzuur
citoenen eet ik nooit zo, maar zal wel t zelfde effect hebben.

zelf drink ik gewoon sap uit een pak roosvicee ofzo daar zitten een paar vruchten door elkaar, en is dus niet zo zuur.
maar als je je maagzuur niet voelt kan het makkelijk.

groetjes an

Hoi Simone

Harde buiken kan ik het niet noemen maar als ik soms op staat lijkt het wel of er blok beton in mijn buik zit weet dan gelijk dat ik weer 4 banden heb trekt wel weer weg maar fijn is het niet.
Sinassappellen vindt ik op het moment ook erg lekker maar meer dan 2 per dag gaat niet goed maar heb nooit gehoord dat het niet goed is dus kan het denk ik geen kwaad.
Groetjes Yvonne

Hoi Simone,

Ik heb het zelf ook bijna elke dag. Ik heb het aan de gyneacoloog gevraagd en volgens hem konden het gewoon nog geen harde buiken zijn. Volgens hem zijn het je darmen die opspelen. Bij mij klopt dat wel, want ik heb er normaal vooral na het eten ook al last van. Maar vervelend is het wel en kan zeker pijn doen.
Ik heb het ook na het drinken van vergeperste jus, dus dat doe ik maar niet meer zoveel. Jus d'orange is niet slecht , maar er zitten wel heel veel suikers in he?

Suc6 verder!

Grtz Nicky

Hoi!
Ik ben nu bijna 15 weken maar ik heb dat gevoel ook wel soms. Een soort ballon in je buik zoals je al zegt. Ik had afgelopen week de buxushaag gesnoeid en dat is heel veel....  en veel door de knieën enzo en dan merk ik dat mijn buikje ook begint te zeuren. Protest van binnen haha maar 't kan geen kwaad zeggen ze. Slechte harde buiken is als je echt om dezelfde tijd (dus eigenlijk een wee) krijgt.
En die sapjes is supergoed joh, bommetjevol pitamientjes. Zolang je er geen last van hebt waarom niet?! Ik drink ook regelmatig verse jus en andere sapjes.

Groetjes!

Terug
Bovenaan