Harde buiken door veel bewegen baby

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu 29+3 weken zwanger, en mag niet klagen over mn zwangerschap(oké de eerste 15 weken waren verschikkelijk). Heb nog vrij weinig last van mij lichaam gelukkig. Alleen nu is het zo dat mn baby extreem druk is in mijn buik, nou vind ik het heerlijk om alle bewegingen te voelen maar soms dan denk ik, hou eff op met schoppen in mn blaas of mn ribben. Mijn ribben voelen beurs en heb last van mn onderbuik. De vk gaf aan dat dit niet zo gek is en vind het positief dat de baby zo druk is. Nu merk ik dat als ik op bed lig harde buiken krijg van mijn drukte maker in mijn buik. voor de rest vrij weinig last van harde buiken alleen als ik dus op bed lig en mn baby heel druk is. Heeft iemand tips of is iemand bekend hiermee? </p>

Hoi!Vervelend he, ik ben inmiddels 35 weken en heb ook zo een druktemaker. En ja dat is het nog steeds?wat ik wel merk is dat de baby inmiddels niet meer zoveel bewegingsruimte heeft dus dat de schoppen ed minder hard aankomen maar dit meer bewegingen worden en duwen. Harde buiken kan opzich geen kwaad maar echt lekker is het ook niet he? Succes nog eventjes en hopelijk word het minder als je kindje minder ruimte heeft:)

Hoi,dat is wel herkenbaar hoor! Ben nu 32 weken. Ik heb ook zo’n koude cirkel rondom mijn navel. Had te maken met de doorbloeding zei de verloskundige en is te verminderen door massage. Probeer eens een warme kruik als je in bed gaat liggen. Door de warmte ontspant de spier beter. En door het gewicht word het kindje iets rustiger.  Werkt bij mij heel goed. 

Ook ik ben nu bijna 36 weken en idd die ribben!wat een hel is dat! Maar het wordt beter! Die van mij heeft nu aanzienlijk minder ruimte waardoor ie niet meer zo hard kan uithalen?.Als ik in bed op mijn rug lig heb ik ook veel harde buiken. Ga dam op mijn linker zij liggen en dan wordt het weer beter.Ook werkt bij mij heel die inademen en zachtjes uitademen dat ontspant ook. Mja dan gaat die kleine wel weer even tekeer.En als ik buikpijn heb in bed ga ik maar plassen vaak helpt dit en ontspand mijn buik weer. Succes!

Terug
Bovenaan