Harde buiken en kramp

Hallo ladies,

Sinds een paar dagen heb ik regelmatig harde buiken (niet pijnlijk), flinke steken van onderen en soms echt flinke kramp aan de zijkant van m'n buik (hoogte navel tot aan liezen) en die zijn wel pijnlijk. Ben ook een beetje onrustig (geen  stress oid) alsof er iets staat te gebeuren.   Ik kan ook niet meer zonder inlegkruisje vanwege de lekkage...

Zouden dit oefenweeen zijn of indalingsweeen?

Jettepetje

Heel herkenbaar! Ik heb dezelfde symptomen, maar ik herken er geen weeën in, het is meer constant een zeer gespannen buik met steken in de schaamstreek, met name als ik opsta na een tijdje gezeten te hebben.

Ben nog wel een beetje vroeg (36+4) maar heb op dit moment erg sterk het gevoel dat het bij mij niet erg lang meer gaat duren. Heb nog niet met de verloskundige gebeld omdat ik in het geheel nog geen weeën ervaar. Niet dat dit een graadmeter is, want bij mijn eerste zwangerschap begon de bevalling met persweeën en na 3 kwartier is onze dochter geboren.

Succes met de laatste loodjes,

Groetjes Ifke

Hoi Ifke,

Dat klinkt inderdaad als hetzelfde. Ik ben ook 36 weken zwanger en heb net als jij het gevoel dat het niet heel lang meer gaat duren. Maar omdat het de eerste is, en ik geen idee heb hoe m'n lichaam gaat reageren op alles, is het natuurlijk vooral gokken geblazen.

We zullen zien dus!

Jij ook succes met de laatste loodjes,

Jet

Hoi Jettepetje,

Ik ben ongeveer even ver als jij in de zwangerschap, en heb exact dezelfde verschijnselen. Heb het er net nog met de VK over gehad. Volgens haar heeft het mn. met de indaling te maken en/of zijn het oefenweeën. Het onrustige gevoel zijn de hormonen die door je lijf gieren! Echt waar. Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook. Een raar gevoel is het,he.

Succes deze laatste paar weken! (en vergeet niet ook te genieten)

X Roosmarijn

Hee Jetje!!!

Vervelend he, die krampen... Ik heb ze gisteren van 17.00 tot 01.15 gehad. Vanmorgen ging het goed, maar daarna kwam het weer terug.. Weer heel de middag last...
Het is wrs een valse start, maar ik zou wel graag willen weten waar ik aan toe ben!!! Komt ze nu al wel of gaat het straks weer over en wordt ze pas over 3 weken geboren...???

Ik ben zaterdag 37 weken, dus ik hoop dat dit niet te lang duurt!!

Meid, hou je taai deze laaste weekjes!!!

Liefs, Marielle

Hallo meiden.

Hier nog iemand met erg veel harde buiken en dat terwijl ik toch heel rustig aan doe. Ook veel krampjes en ook de steken van navel tot lies zijn herkenbar.
Nu heb ik ook nog blaasontsteking waar ik veel buikpijn van heb, dus ik weet nu even niet welke pijn waarbij hoort. Maar het rommelt in ieder geval flink. Ben nu ook bijna 37wk.

Sterkte allemaal!
Kaat

Wat is die herkenning toch fijn om te lezen!
Ben morgen 36 weken en heb de laatste dagen ook veel vervelende harde buiken en ook krampen onderin mn buik.
Ik heb sinds vandaag verlof dus stak het eigenlijk ook op te druk bezig zijn.
Maandag mag ik weer naar de VK dus ik zal dan wel horen hoe de baby er voor staat!

Liefs Jessy

Hoi jettepetje,

Hie ook de zelfde verschijnselen.
Ik ben net zo onzeker als jou.
Soms kan ik er bijna net van lopen.
En het lijkt dan soms of er van onderen een bom gaat barsten (hahaha).
Ik ben nu 36 weken en 2 dagen zwanger.
Ik heb ook het gevoel dat het zo gaat gebeuren.
Volgens de verloskundige zijn het indalingsweeen.
We wachten gewoon af.
Succes met alles en probeer niet veel te piekeren.

groetjes mirjam

Terug
Bovenaan