Harde buiken en pijn tijdens tweelingzwangerschap

<p>Hoi,</p><p>Ik ben nu 28+6 weken zwanger van een tweeling en ik vind het met de dag zwaarder worden. Mijn buik is al echt enorm en heb dan ook veel pijn met lopen enof staan. Vorige week ben ik naar het ziekenhuis moeten gaan, omdat ik na een half uurtje rustig wandelen buiten niet meer kon van de pijn. Om de 5 minuten had ik last van harde buiken en voelde een constante druk op mijn schaambeen.</p><p>In het ziekenhuis hebben ze me aan de monitor gelegd en met de kindjes gaat gelukkig alles goed. De hartjes klopten mooi en ze waren flink aan het bewegen. Toch ben ik niet gerustgesteld, omdat de klachten niet weggaan, maar juist erger worden! Ik kan nu gewoon helemaal niets meer doen, zodra ik op mijn benen sta krijg ik last van die druk en harde buiken.</p><p>Ik heb op 8 november pas een afspraak bij de gyneacoloog. Heeft iemand dit toevallig al eens meegemaakt of enig idee wat het zou kunnen zijn? Ben zo bang dat het een vroeggeboorte gaat worden :( sorry voor het lange verhaal, maar moest het echt even kwijt.</p>
 
Ik zou nog even een keer de gyn bellen. Hebben ze ook je baarmoedermond gemeten? Met harde buiken zou ik geen risico nemen.
 Ik ben nu 18 weken zwanger van een tweeling. Ik heb gelukkig pas 1x harde buiken gehad. Voor mijn idee wordt de zwangerschap met de dag zwaarder.
 
 
Hey BenB,
Bedankt voor je reactie! Nee ze hadden dit nog niet opgemeten, wat ik ook een beetje raar vond. Ik denk dat ik flink rust ga nemen tot 8 nov en dan de gyneacoloog er nog eens na laat kijken. 
Wat leuk dat je ook in verwachting bent van een tweeling! Ja, het is echt heel zwaar, maar ik probeer toch een beetje positief te blijven, ondanks de ongemakken. We krijgen er hopelijk dubbel geluk voor terug! Weet je de geslachten al?
Groetjes Anja.
 
 
 
Terug
Bovenaan