harde buiken en zwangerschapsyoga

Hallo,

Ik ben nu 15,5 week zwanger van mijn 2e kindje en het gaat heel goed.
Met mijn 1e zwangerschap kreeg ik al vroeg in mijn zwangerschap veel harde buiken.
Ik weet dat ik dan wat rustiger aandeed en dat de harde buiken minder werden.
Vanaf week 30 kreeg ik echter echte weeen en heb ik 2 weken aan de weeenremmers gelegen. Gelukkig bleef de kleine zitten maar mocht en kon ik daarna niks meer. Zodra ik maar even liep, dan werd mijn buik hard en erg pijnlijk zodat ik weer moest gaan liggen. Heb ook daardoor maar 3 lessen  zwangerschapsgym kunnen volgen.

Weet iemand toevallig of ik nu weer grote kans heb dat ik zoveel harde buiken of ook weer weeen kan gaan krijgen? Of kan het ook zo zijn dat ik er nu bv. helemaal geen last van hoef te krijgen?

Ik wil mij nl. eventueel  op gaan geven voor  zwangerschapsyoga maar de datum's zijn niet zo gunstig. De ene cursus begint al binnenkort (als ik 20 weken ben) en dat is in principe te vroeg zei ze en de andere cursus begint pas  eind juni (met 28,5 week).

Nu is de latere datum  in principe de beste optie maar ik ben bang dat ik weer  die problemen krijg van die  harde buiken  en dat ik dan weer  die cursus ga missen...  

Volgende week moet ik weer by de gyn. komen en zal ik het ook even vragen aan hem maar misschien zijn er mensen die dit uit ervaring weten...

Alvast bedankt!

Chris

hai hai,

helaas kan ik je niet helpen met de ervaring met gym of yoga heb er voor beide zwangerschappen voor gekozen om dit niet te volgen.

wat ik je wel kan vertellen dat de kans dat je eerder harde buiken en flinke voorweeen kan krijgen met een tweede zwangerschap.

zo liep ik vanaf ongeveer week 33 met flinke voorweeen die de boel al flink verweekte en zorgde voor minimale ontsluiting (2e zwangerschap)

of dit met elkaar te maken kan hebben weet ik niet maar elke zwangerschap is weer anders dus het hoeft niet zo te zijn dat het weer gebeurt.

groetjes mamsy

Terug
Bovenaan