harde buiken erg?

ik heb best vaak last van harde buiken.. niet dat ze pijnlijk zijn maar ik vroeg me af of dat niet erg is omdat ik hoor dat dat normaal pas in de laatste weken/maand voornamelijk is.. heb pas over n week weer n gesprek bij de gyn.

Dit is juist de termijn dat harde buiken ontstaan, je buik reageert als je net een verkeerde beweging maakt, te weinig rust hebt gehad, etc.
Dus je zult dit nog wel vaker voelen!
Echter wanneer de harde buiken met een regelmaat terug komen dus een soort weeen kunnen zijn moet je meteen contact opnemen met de gynaecoloog.
Soms kan b.v. een blaasontsteking een oorzaak zijn van vele harde buiken.
Maak je niet teveel zorgen! Liefs Bowi

Maak je geen zorgen, mijn vorige zwangerschap had ik al vanaf 20 weken regelmatig (soms wel 1 keer per dag) harde buiken, maar mn dochter is 6 dagen te laat geboren. Je buik doet wat spieroefeningen, maar dit kan geen kwaad.

Let wel op dat het niet te vaak is bijvoorbeeld meerdere keren per dag, dan moet je misschien beginnen het wat rustiger aan te doen.

nee hoor harde buiken zijn helemaal niet erg. ze zijn vervelend voor jezelf maar niet voor de kleine.
je hebt nog mazzel dat ze geen pijn doen! bij mij doen ze toch wel vaak echt pijn en voelen echt als echte weeeen aan. ppff heel irritant!

maak je geen zorgen, t hoort er helaas bij :)

liefs, do

Misschien een tip als je er erg last van hebt. Als je een paar keer heel diep inademd en je buik heel groot maakt zakt het gevoel van de harde buik vaak sneller (geleerd bij zwangerschapscursus) Bij mij hielp dat bij de vorige zwangerschap heel goed. Nu heb ik er nog geen last van gehad.

Terug
Bovenaan