Harde buiken hoe voelt dat??

Hoi allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe een harde buik voelt?
Mijn vk vroeg laatst of ik dit wel eens  heb en ik heb geen idee hoe dat voelt.
Ben nu 29 weken zwanger en heb zoals volgens mij gewoon is wel een steken of kramp. Maar dan denk ik: dat zullen wel mijn banden zijn die oprekken.....

Liefs Anouk

Hoi hoi,

Als je harde buiken hebt, dan spant je baarmoeder even samen, en dan voel (en zie) je dat je buik even heel strak en rond wordt. Een soort voetballetje, om vervolgens weer te ontspannen. Het is meestal niet prettig, maar ook niet pijnlijk of zo. Gewoon een beetje irritant strak gevoel.

het verschil met weeen is dat je weeen op een gegeven moment regelmatig komen, en dat ze ook meestal wel pijn doen.

Groetjes,

Ellen (zwanger van de derde)

Inderdaad, zie antwoord van Ellen. Je "mag" er geloof ik 10 op een dag hebben, zijn het er meer dan effe de vk inlichten.

Miriam (34+5 van de tweede)

quote: Miriam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-08-2007 00:23:17'));

Inderdaad, zie antwoord van Ellen. Je "mag" er geloof ik 10 op een dag hebben, zijn het er meer dan effe de vk inlichten.

Miriam (34+5 van de tweede)

Weinig toe te voegen verder hoor. Maar dat je er 10 "mag" hebben op een dag klopt denk ik niet helemaal. Ik heb er zelf  best veel, meer dan tien op een dag. Het komt meestal wel door te druk zijn en is dus ook een teken dat je 't rustiger aan moet doen. Maar de vk zei dat zolang ze geen pijn doen en niet met vaste regelmaat komen het niet gevaarlijk is.

grts, Daantje

Hai,
Harde buiken schijnt iedereen te hebben, maar niet iedereen voelt ze.
Ik heb ze tijdens mijn eerste zwangerschap geen enkele keer gevoeld. Na ruim 41 wken bleek de hartslag van ons kindje veel te laag. Ik moest toen in het zh aan de ctg, en daarop kon je zien dat ik wel degenlijk harde buiken had. Maar ik voelde er niks van, is dus bij iedereen anders. Ook nu, bij 22 weken, nog geen harde buik gevoeld.
Groetjes Soela

Het aantal harde buiken is afhankelijk van de fase van je zwangerschap. Tot een week of 30 is 10 per dag nog acceptabel daarna kunnen het er meer worden, zeker als de bevalling nadert.
INgeborg

hoi,
harde buiken voelt voor iedereen verschillend, soms een strak gevoel in je buik, soms voel je t echt als pijnlijk en vervelend. Als ik nodig moest plassen of poepen (lekker verhaal he, haha), hard ik ook snel een harde buik, maar deze was geheel niet pijnlijk en snel weg. "onschadelijke" harde buik aldus VK.
Mijn VK vertelde dat je je de pijnlijke harde buiken moet tellen, daar mag je er max 10 van op een dag hebben.
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Terug
Bovenaan