Harde buiken met 9weken?

<p>Hoihoi!</p><p>kun je met 9 weken al harde buiken krijgen? En is dit schadelijk voor het vruchtje?</p><p>elke keer na een dag werken (kinderopvang) heb ik aan het eind van de dag een opgeblazen buik die trekkerig aanvoelt. Moet soms ook stoelen tillen om te verplaatsen, niet iedereen weet dat ik zwanger ben dus ik doe die dingen dan gewoon maar ben wel bang op een miskraam hierdoor.. </p><p> </p>
 
Harde buik met 9 weken weet ik niet, maar dat je last van je buik kan hebben na een dag werken is niet perse gek hoor.

Ik werk ook in de kinderopvang, ben nu 30 weken zwanger van een 3e kindje. Ik heb bij de eerste en tweede zwangerschap doorgewerkt tot 36 weken en wil dat nu weer proberen. Tot nu toe gaat het prima.

Ja, het werk is lichamelijk zwaar en ik heb ook echt wel eens last van m'n buk of rug of bekken. Maar ik vind het eigenlijk nog goed te doen tot nu toe. Thuis heb ik 2 kleine kids rondlopen en we zitten in een mega verbouwing, dus thuis zit uitrusten er ook eeeeecht niet in.
Zolang de klachten lichamelijk niet te heftig worden, bikkel ik eigenlijk gewoon maar door, het liefst dus tot 36 weken.

Een miskraam krijg je sowieso echt niet van tillen of sjouwen met stoelen hoor, dan zou ik al heel veel miskramen gehad moeten hebben ;) Je lichaam kan gewoon tillen etc, ook al ben je straks veel verder in je zwangerschap. En ja, de lichamelijke pijntjes en klachten horen bij zwanger zijn :) Geniet ervan!
 
Hoi!
Ik zou denken aan bandenpijn of last van je darmen. Beide had ik ook rond die tijd. Voor dat eerste werkt een warm bad/douche of kruik vaak. Spannende tijd! Komt vast goed!
 
Een harde buik is dat je baarmoeder aanspant. Met 9 weken is je baarmoeder nog niet zo groot dat dan je hele buik gespannen zou voelen. Denk eerder idd last van opgeblazen gevoel door je darmen? Had ik in die tijd ook erg last van!
 
Ja dat dacht ik ook dat het aan mijn darmen zou kunnen liggen maar het valt mij op dat ik dit gevoel vooral heb na een dag werken. Op dagen dat ik hele dag thuis ben heb ik daar geen last van..
 
Terug
Bovenaan