Harde buiken, oefenweeen, voorweeen... hoe zit dit?

Hi,

Ik weet inmiddels wat harde buiken zijn, die heb ik heel vaak. Nu wat minder nu ik met verlof ben, maar ik voel ze goed. Dit doet geen pijn.

Maar hoe zit het met oefenweeen of voorweeen? Ik heb geen flauw idee hoe dit voelt. Bij de eerste ben ik zonder weeen de zwangerschap doorgekomen en kreeg ik een ks.

Is er een verschil? Als ik google op oefenweeen of voorweeen kom ik uit bij harde buiken. Maar die die zouden geen pijn moeten doen.

Nu had ik straks ook weer flink harde buiken en tot drie keer toe een pijnscheut rechts in mijn buik, uitstralend naar mijn rechterbeen. Maar wat was dit nu? Toch een soort wee, welke dan ook? Of is de kleine gewoon op de verkeerde plek aan het trappen geweest? Ik geloof niet dat het indalingsweeen zijn, want alles blijft gewoon erg hoog zitten. Ben 35 weken, dus ze moet ook nog even blijven zitten, maar ben wel nieuwsgierig en google levert me niks op.

Hier zitten vrouwen met ervaring, dus.... wie kan mij de verschillen vertellen?

Gr. Tamara.

hoi tamara,

ik weet het ook niet heel precies hoor! maar zoals mij is verteld kunnen oefenweeen/voorweeen soms ook al flink pijn doen,maar niks op de baarmoedermond doen.
tegen het einde van de zwangerschap kunnen de voorweeen wel voor het week worden van de baarmoedermond zorgen..
volgens mij zat het een beetje zo.
bij mijn 1ste heb ik ook weinig voorweeen gehad..pas echt rond 35 weken.ben toen met 39 weken worden ingeleid dus zou niet weten hoe een "echte" wee aanvoelt..voor mij is het ook weer even afwachten.

Groetjes kim 33weken zwanger (maart mama)

Hoi Tamara,

Harde buiken mogen niet echt pijnlijk zijn en als je rust neemt zakken die ook weer weg. Weet dat de voorweeen erg vervelend en pijnlijk kunnen zijn. Ik heb bij de 2e zwangerschap een keer zo'n last gehad dat ik na een paar uur klachten in het zkhuis stond en toen was het weg :) . Een vriendin van me heeft er 2 wk last van gehad voordat echte bevalling begon.

Heb nu ook al sinds zaterdag last, maar zet niet door. Echte weeen ga je wel herkennen denk ik. Maar als je het niet vertrouwd of je echt niet lekker bent gewoon de gyn / verloskundige bellen!
Succes en sterkte!

Gr. Marloes

Hi,

Tnx voor de antwoorden. Het is ook niet zo dat ik het niet vertrouw, maar soms weet ik het niet meer. Harde buiken herken ik inmiddels wel en die kan ik ook weg krijgen met ontspanningsoefeningen. Maar gister had ik van die rare steken en pijn in mijn buik. Een paar keer kort... De hele nacht was het rommelig, maar het zou ook verkeerd gegeten kunnen zijn. Soms weet je het gewoon niet.

Mijn intuïtie is vrij goed, dus als ik twijfel, dan bel ik wel het zkh. Maar ik was gewoon even nieuwsgierig hoe het nou zit.

Gr. Tamara.

Mij is toen verteld dat oefenweeen en voorweeen dezelfde betekenis hebben. De een noemt het alleen zo en de ander noemt het zo.
Voorweeen kunnen vervelend en pijnlijk zijn en je kunt zelfs denken dat de bevalling al is begonnen, alleen nemen die na een paar uur weer af. Ook als je onder de douche of in bad zou gaan, dan nemen die voorweeen ook af. Echte weeen zetten ondanks dat gewoon door. Voorweeen doen ook niks op je baarmoedermond en verweekt dus ook niks.
Ik denk dat het bij jou toch indalingsweeen kunnen zijn. Het kan gewoon zijn dat je kleintje een stukje voor stukje naar beneden daalt. Dat hoeft niet altijd in een keer te zijn en je buik hoeft ook niet meteen een stuk lager te zijn.( had ik van mijn 1e ook niet)
Ook kan het natuurijk gewoon zijn dat je darmen op de hobbel zijn, of dat je kleintje net even verkeerd trapt.
Ik hoop dat ik het een beetje goed uit heb gelegd, want zo is het mij toen verteld.
Succes verder met de laatste loodjes

Groetjes marielle ( maartforum)

Terug
Bovenaan