Harde buiken voor plassen

Waneer ik snachts 5 x wakker word om te plassen, word ik ook wakker omdat mijn buik hard is. Het doet nu niet echt pijn, maar wel een akelig gevoel. Nu is mijn vraag heb ik die harde buik door een volle blaas of zijn het voorweeen? Ik ben over 11 dagen uitgeteld, maar was bij mijn vorige 2 zwangerschappen ruim over tijd.

Hoe weet ik nu het verschil?

Groetjes !!!
 
Ik heb het ook haast altijd. Zowel als ik moet plassen overdag, alswel als ik in bed lig voor en na het plassen. heel irri maar een volle blaas kan er wel degelijk voor zorgen dat je een harde buik krijgt. Het is een geluk als je er nu pas last van krijgt. Maar goed je kunt uiteraard niet uitsluiten dat het ondertussen ook aan het beginnen is.... spannend he die laatste weekjes, ik ben nu 36,2 wk.
 
Geen idee hoe je het verschil weet, ik heb wel precies hetzelfde. Sinds een week moet ik er 's nachts echt 4 of 5 keer uit en elke keer is mijn buik ook heel hard.
Het is mijn eerste zwangerschap dus zou je niet durven zeggen of het voorweeën zijn of dat het door je blaas komt. Ben nu 36 weken en 2 dagen zwanger.
Anders even vragen bij de verloskundige bij twijfel?
 
Heel herkenbaar. De harde buiken komen doordat je baarmoeder getriggerd wordt door je volle blaas. Voorweeen zijn heel anders. Dat zijn harde buiken, vaak ook gevoelig/pijnlijk die met regelmaat komen. Dus elke paar minuten en een periode aanhouden.

Succes!
 
Ja inderdaad heel herkenbaar!
Het schijnt dat als je een volle blaas hebt dan word je baarmoeder geprikkelt en dan kun je sneller een harde buik krijgen. Zeker in de laatste weken want dan worden de harde buiken erger!

Succes nog ff!
 
Aha ik snap het nu. Nog geen voorweeen dus. Anders zou ik inderdaad elke paar minuten harde buiken krijgen enzo. Snap nu het verschil. Dit is mijn derde zwangerschap, maar heb ze daarvoor eigenlijk nooit gehad.
 
Terug
Bovenaan