harde buiken, voorweeen wat is wat?

Weten jullie nog het verschil?

harde buiken heb ik vanaf week 20 gehad en was hard, pijnlijk, en duurde lang.
Maar nu met 37 weken volg ik het niet helemaal meer.
Ik buk heel iets om shampoo onder de douche te pakken en pats buik hard. Maar het is maar 10-15 minuten en bij de meest rare bewegingen gebeurt het, glas ranja pakken, opstaan of niet bewegen. vandaag zeker 6x gehad en gaat nog door.
Soms vraag ik mij af of het niet meer een kramp is ipv harde buik. Zijn het voorweeen of combi ervan?
morgen is manlief jarig en zaterdag bbq dus dit weekend mag ze nog niet komen.
zijn voorweeen of veel harde buiken voortekenen dat het niet lang meer duurt of verschilt dat ook weer per persoon?
ik ben uitgerekend op 10 juni en ik had voorspeld (toen ik 5wkn was) rond 27e en dan is het rond die tijd ook nog volle maan.
Mij iets te spannend nu hihihi, kan ene kant niet wachten en andere kant is het nog veel te eng als het zo dichtbij komt.
Hoe is het bij jullie nu in deze laatste weken?

hoi,
zou best voorweeen kunnen zijn.
bij mij komen die harde buik ook steeds meer.maar dat trekt heel snel weer weg.
bij de 2de had ik erg veel last van voorweeen.
maar om echt duidelijk jouw het verschil te vertellen,uh best moeilijk.
doordat ik steeds dieper voelde,wist ik eigenlijk dat het voorweeen waren en bij de verloskundige ging de cm alleen maar naar beneden i.p.v omhoog.dus het was de indaling,maar me zoontje kwam op 40 wkn en 1 dag.misschien is je lichaam alvast aan het trainen.
het is alleen erg vervelend.bij mij zouden ze gaan helpen,omdat ik op gegeven moment gewoon helemaal doorheen was.ik liep zo tijd met voorweeen.maar het was niet meer nodig hij kwam zelf al.
succes en fijne verjaardag,heb ieder geval mooi weer.
gr marjan

hoi hoi nou ik heb geen ervaring met weeën maar ook die harde buiken (wel pijnloos) sinds week 19/20 tot ongeveer 32. Daarna wat rustiger aan gedaan maar ook de groei stabiliseerde van mijn buik/ baarmoeder, daarvoor leek hij wel met de week te groeien. Ik kreeg het van alles; lopen, opstaan noem maar op. En dan duurde het even voordat het weg was maar niet 10 tot 15 minuten lang. Ik heb zelfs een ochtend gehad dat ik elke 5 tot 10 minuten een harde buik kreeg terwijl ik gewoon zat, heb het nog opgeschreven. Ik vind het echt heerlijk dat het nu bijna niet meer is, alleen zo nu en dan nog. Ik geloof toch ook dat je harde buiken kunt krijgen ter voorbereiding op de bevalling, heb ik juist onthouden omdat ik nog dacht dat ik dan in ieder geval voldoende oefening had gehad haha.. volgens mij zegt het niet persé iets over hoe snel je kindje gaat komen en verschilt het inderdaad per persoon... Succes in ieder geval!!
Hier nu bijna 36 weken en na morgen gaat mn verlof in - ben ik blij mee maar aan de andere kant wordt het nu wel echt spannend ineens! Gefeliciteerd alvast met je man!

ik heb van de week veel voorweeen gehad.
en harde buiken heb ik al weken.

harde buiken zijn vervelend, maar doen geen pijn.
de voorweeen die ik had, kwamen elk kwartier en voelde ik wel. pijn wil ik het ook weer niet noemen, meer een soort kramp.

beide zijn een teken dat je lichaam aan het "oefenen" is, voor de bevalling.
je buikspieren worden uitgerekt, die kleine duwt zijn weg naar beneden, je bekken worden verwijd enz enz.

maar dat wilt niet zeggen, dat je uk snel komt.

de voorweeen die ik van de week had, hebben bijna een dag geduurd, elk kwartier lang, hielden een minuut aan. (heb zelfs nog even gedacht dat het echte weeen waren)

voorweeen schijnen weg te gaan in bad, echte weeen (ontsluitingsweeen) schijnen dan juist sterker te worden.. volgens de boeken.
maar mijn ervaring is anders met de echte weeen.
toen ik 3cm ontsluiting had bij mn 1e bevalling, ben ik in bad gegaan, en mn weeen voelde ik niet meer. had geen pijn ofzo meer. maar mn ontsluiting ging wel gewoon door.

wel spannend he, dat het er nu echt aan zit te komen :D
we hebben allemaal lang gewacht, maar binnenkort hebben we toch allemaal onze uk in onze armen :D

liefs, do
38 weken en 2 dagen.

Ik heb ook veel harde buiken en af en toe voorweeën. Wat goed helpt is door je neus inademen naar je buik toe en daarbij je buik uitzetten. Vasthouden en dan door je mond "fffff" uitademen. Eigenlijk dus je weeën opvangen..... Je maakt dan ook ruimte in je buik voor de baby! Ja, deze laatste fase is behoorlijk spannend! Succes allemaal!

DAnk jullie wel voor alle reacties

Een bad lijkt te werken: geweldig onze badkamer is lek als een vergiet, In bad gaan zit er niet in.
douchen is lekker maar wanneer ik de shampoo wil pakken is het al pang, harde buik of voorwee.
Ik ben er nog niet uit wat het is.
Oefeningen dat is het zeker hihihi, die ademhaling van Ranonkel heb ik met zwangerschapsyoga ook gehad. Het enige vervelende is dat het de hele dag door is, zo vaak.
Maar gelukkig hoef ik ook niks te doen dus dat scheelt dan weer.
Spannend hoor, wie is straks de eerste die bevalt?

Het blijft toch lastig hoor, het verschil tussen voorweeen en harde buiken.

Zo loop ik naar de wc en kom ik er achter dat mijn buik knetterhard is, ik had de harde buik nog niet eens in de gaten. Maar het is nu ook snel weg.

Daarnaast maakt mijn buik vanalle bewegingen die niet van de kleine komen.
Een soort kramp van boven naar beneden, een gevoel beneden alsof iemand de sluizen open zet etc.

En dan heb je de kleine nog die regelmatig schopt en slaat, gelukkig niet zoveel meer als bijna de hele zwangerschap. Ze is rustiger en heeft vaste momenten.

niks daarvan doet zeer, pijnlijke krampen heb ik alleen als mijn darmen van slag zijn en dat gaat een stuk beter nu ik kleine porties aanhoud.

Echt ademhalingsoefeningen hoef ik dus nog niet te doe maar het is gek dat je buik een geheel eigen leven kan leiden. alles precies verklaren heb ik al opgegeven, morgen naar de verloskundige. die maar eens vragen.

Terug
Bovenaan