Harde buiken vroeg in zwangerschap

<p>Hi all,</p><p>Ik heb al vanaf ongeveer week 15/16 last van harde buiken. Als ik er dan op druk, doet het soms ook pijn. Meestal trekt het binnen een minuut wel weg. Heb het vooral na het plassen als ik op sta, of als ik in bed lig. Maar ook gewoon overdag. Ik ben nu 18+5. <br />Iemand ervaring mee zo vroeg in de zwangerschap en kan dit kwaad? <br /><br /></p><p>Liefs!</p>

Ik heb dat ook gehad. Uiteindelijk braken met 36 weken mijn vliezen. Ik ben toen wel met 24 weken de ziekte wet in gegaan. En daarvoor aangepast werk gehad op het werk.

Hebben ze je urine ook op kweek gezet nadat dit gestest is op blaasontsteking? Bij mij komt uit de "sneltest" ook nooit een blaasontsteking, maar ik blijk gbs te hebben en dit zien ze alleen in kweek. Daardoor wel degelijk blaasontsteking maar komt niet uit de sneltest.

Ik heb het ook nu. Begon bij 17 weken en ben inmiddels 25 weken zwanger. Ik moest van de verloskundige halve dagen aan 't werk. 16u ipv 32u. Verplicht elke middag rusten en dat helpt gelukkig bij mij. 

Hoihoi,
Dit is heel herkenbaar. Dit heb ik in mijn vorige zwangerschap gehad en heb het nu weer. Sinds een paar weken al. Ben nu 18+5. 
Gisteren met verloskundige nog weer over gehad en op het moment dat ik op de tafel lag kreeg ik weer een harde buik. 
Op t moment dat t zich voordoet gewoon een tandje lager gaan indien mogelijk natuurlijk en heel erg letten op je ademhaling. Je moet dan plat op je rug liggen met je benen krom (knieën omhoog) en dan heel diep door je buik ademhalen. Je zal merken dat je buik meteen wat soepeler wordt en de spanning er wat af gaat. Het trekt niet meteen weg, maar geeft wel degelijk verlichting. Misschien heb je er wat aan. 

Terug
Bovenaan